طبق نظر و مشاوره از دکتر چشم پزشکی روش های درمان انواع افتادگی پلک و عفونت چشم چیست؟

ایجاد هر گونه مشکل در ناحیه چشم به دلیل حساسیت بالای این عضو مهم بدن، لازم است به صورت جدی مورد درمان قرار گیرد، افتادگی پلک و عفونت های چشمی از جمله شایع ترین مشکلات چشم می باشد که در کودکان و بزرگسالان بروز می کند ، از همین رو در این مقاله بررسی خواهیم کرد که طبق نظر و مشاوره از دکتر چشم پزشکی روش های درمان انواع افتادگی پلک و عفونت چشم چیست؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ekgvbovgnjegjoegoeigehoihgiubbbbbbbbbbbco 300x159 طبق نظر و مشاوره از دکتر چشم پزشکی روش های درمان انواع افتادگی پلک و عفونت چشم چیست؟

انواع افتادگی پلک و عفونت چشم چیست؟

افتادگی پلک بالا یا همان پتوز، هنگامی در یک پلک یا هر دو پلک  فرد بروز می کند که پلک او به شکل غیرارادی بسته یا نیمه بسته درمی آید  هم کودکان و هم بزرگسالان به این عارضه ممکن است دچار شوند.

برجسته ترین علامت پتوز، همان افتادگی پلک بالا می باشد که سبب؛ پلک زدن سخت، خستگی چشم ها، انحراف، دو بینی و آبریزش چشم می شود.

انواع افتادگی پلک بالا (پتوز) عبارتند از :

  • افتادگی پلک مادرزادی: این نوع افتادگی پلک( روی یک یا هر پلک) از بدو تولد وجود دارد که نوعی بیماری نادر بوده و اگر درمان نشود، مشکلات بینایی جدی برای نوزاد ایجاد خواهد کرد.
  • افتادگی پلک اکتسابی: افتادگی پلک اکتسابی خود به دو نوع تقسیم می شود:

■پتوز اکتسابی موژنیک: این نوع پتوز به دلیل اختلال در عضله لواتور ، در اثر برخی بیماریها نظیر؛ میوپاتی مادرزادی و دیستروفی میوتونیک و… ایجاد می شود.

■ پتوز اکتسابی آپونوروتیک: این نوع پتوز در افراد مسن مشاهده می شود، زیرا ماهیچه لواتور در اثر گرانش زمین و کهولت سن کشیده شده و منجر به افتادگی پلک می گردد.

  • افتادگی پلک مکانیکی: در این حالت ماهیچه های پلک به دلیل سنگینی پلک( در اثر پرولاپس چربی دور چشم، بلفارو کارالیز یا تومورهای پلک) قادر به بالا بردن پلک نیستند.
  • افتادگی پلک عصبی: این نوع در اثر آسیب دیدگی عصب سمپاتیک، اکولوموتور و یا آسیب سیستم عصبی مرکزی ایجاد میشود.
  • افتادگی پلک تروماتیک: در این نوع پتوز، عضله لواتور در اثر صدمات و جراحات از بین می رود لذا پلک دچار افتادگی تروماتیک خواهد شد.
بیشتر بخوانید:  عجیب ترین عادت های استقبال از نوزاد در جهان

dfvgkmkoet09yun459y459hou45j4i54 300x300 طبق نظر و مشاوره از دکتر چشم پزشکی روش های درمان انواع افتادگی پلک و عفونت چشم چیست؟

عارضه عفونت چشم چگونه بروز می کند؟

زمانی که میکروارگانیسم های مضری نظیر؛ ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها به نقاط مختلف چشم وارد می شوند، عارضه عفونت چشم بروز خواهد کرد.

علائم چشم مبتلا به عفونت شامل؛ خارش، تاری دید، خشکی، قرمزی، درد، حساسیت به نور، ترشحات چشمی و … می باشد.

انواع عفونت چشم عبارتند از:

  • عفونت کونژونکتیویت یا ورم ملتحمه
  • عفونت کراتیت قارچی
  • عفونت کراتیت آکانتامبا
  • عفونت تراخم
  • عفونت اندوفتالمیت

افرادی که از پروتزها و لنزهای چشمی استفاده می کنند، همواره در معرض ابتلا به عفونت چشم قرار دارند.

عارضه عفونت چشم سبب مشکلاتی چون؛ زخم قرنیه، ایجاد گل مژه، التهاب چشم، انسداد تخلیه اشک چشم، کاهش شدید بینایی و… خواهد شد.

دکتر چشم پزشکی انواع افتادگی پلک و عفونت چشم چگونه درمان می کند؟

به منظور درمان عارضه افتادگی پلک، چشم پزشک ابتدا نوع افتادگی پلک را تشخیص داده و سپس درمان مورد نیاز را انجام خواهد داد.

دکتر چشم پزشک جهت تشخیص انواع افتادگی پلک، با معاینه فیزیکی پلک و مشاهده تفاوت های پلک دو چشم، نوع پتوز را تشخیص می دهد و در صورتی که حدس بزند که بیماری خاصی سبب افتادگی پلک شده است، انجام آزمایشات بیشتر( نظیر آزمایش Tensilo) را جهت تشخیص تجویز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  انتخاب بیرینگ براساس بار استاتیکی

چنانچه افتادگی پلک خفیف و جزئی باشد، نیاز به درمان خاصی نخواهد بود، اما در موارد شدیدتر افتادگی پلک، رایج ترین درمان جراحی اصلاحی پلک خواهد بود.

انجام جراحی اصلاحی پلک بالا در برخی افراد با جراحی زیبایی پلک و حذف چربی و پوست اضافی از پلک بالایی همزمان خواهد بود.

جراح فوق تخصص پلاستیک چشم بهترین متخصص جهت انجام جراحی پتوز می باشد زیرا این نوع عمل از حساس ترین جراحی های چشم محسوب می شود. در ادامه نیز به یکی از سوالات رایج بیماران: خدمات مشاوره دکتر چشم پزشکی می تواند انواع افتادگی پلک و عفونت چشم را درمان کند؟ پاسخ خواهیم داد.

fbdfbdfmvbldfjvbfdsvmklmvinjmjiiii8b9uyjmcflxc 300x144 طبق نظر و مشاوره از دکتر چشم پزشکی روش های درمان انواع افتادگی پلک و عفونت چشم چیست؟

درمان عفونت چشم توسط پزشک متخصص:

جهت درمان عفونت های چشمی، یک متخصص چشم پزشک ابتدا به معاینه چشم با دستگاه مخصوص چشم پزشکی می پردازد و در صورت تشخیص نوع عفونت چشم، قطره یا پمادهای چشمی تجویز خواهد کرد.

اگرچه بسیاری از عفونت های شایع چشم ( عفونت های ویروسی) خود به خود رفع خواهند شد اما عفونت های دیگر تنها با تجویز قطره های چشمی آنتی بیوتیکی و پمادها قابل درمان هستند.

در صورت بروز عفونت های ویروسی شدید چشم، قطره ضد ویروس و قطره های استروئیدی توسط چشم پزشک تجویز می شود.

دریافت مشاوره آنلاین چشم پزشکی در مورد انواع افتادگی پلک و عفونت چشم چگونه انجام می شود؟

همان طور که عنوان شد بسیاری از مشکلات مربوط به انواع  افتادگی پلک و عفونت های چشمی نیاز به درمان خاصی ندارند به شرط اینکه چشم پزشک بی خطر بودن آن را تشخیص دهد، از این رو بسیاری از مراجعات حضوری به چشم پزشک غیرضروری است.

بیشتر بخوانید:  لبخند شیرین حیوانات به بهانه روز جهانی خنده

همچنین برخی افراد در رابطه با بیماری های چشم، نیاز به آگاهی بیشتر داشته و یا اینکه به دنبال پاسخ های تخصصی( در خصوص بیماریهای چشمی خود) به سئوالاتی که در ذهن خود دارند، هستند.

در کلیه این موارد بدون نیاز به مراجعه حضوری، به صورت آنلاین می توان از خدمات مشاوره چشم پزشکان ماهر و باتجربه ای که در سایت های پزشکی نظیر سایت پذیرش 24 به معرفی آنها اقدام شده است، بهره مند شد.

تعداد چشم پزشکان حاضر در سایت 24 که به ارائه مشاوره آنلاین به کاربران فعالیت می کنند، در حال افزایش می باشد، تجربه و مهارت بالای این متخصصان در ارائه خدمات پزشکی آنلاین از طریق تعداد بالای مشاوره های موفق تایید شده از سوی کاربران به خوبی نمایان می باشد.

امکان بررسی سوابق و بیوگرافی متخصصان چشم پزشک و همچنین مشاهده نظرات سایر کاربران، انتخاب بهترین چشم پزشک را از میان کلیه چشم پزشکان معرفی شده در سایت پذیرش 24 به راحتی برای کاربران این وب سایت میسر ساخته است.

طی یک مشاوره آنلاین چشم پزشکی، بیمار کلیه آزمایش ها و مستندات خود را برای چشم پزشک می تواند ارسال کند و در خصوص مشکل خود  به صورت کاملا خصوصی از طریق تماس تلفنی یا ارتباط متنی( چت کردن با ارسال صدا) می تواند از چشم پزشک مشاوره پزشکی دریافت کند.

جهت برقراری ارتباط با چشم پزشکان سایت پذیرش24  کافی است که در هر مکانی که قرار دارید فقط هزینه حق مشاوره پزشک مورد نظر خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید تا نزدیک ترین زمان مشاوره به شما تعلق گیرد.

مطلب پیشنهادی

شیردهی بعد از ماموپلاستی

شیردهی از موضوعات مهم و حیاتی در مراحل اولیه زندگی نوزادان است و یک تجربه …