آشنایی با سبک موسیقی هیپ هاپ

%name آشنایی با سبک موسیقی هیپ هاپ

خواننده هیپ‌هاپ

آشنایی با سبک هیپ هاپ

موسیقی هیپ هاپ یکی از سبک‌های موسیقی می باشد، موسیقی هیپ هاپ، از دو بخش اصلی تشکیل شده‌هست: رپ (MC) و DJ (میکس‌صدا و اسکرچ) تشکیل شده هست، هیپ هاپ مشابه سبک‌های دیگر هنری مملو از احساسات، تمرکز، هیجان و تحرک هست.

موسیقی هیپ هاپ چیست؟

هیپ هاپ فراتر از یک ژانر هست: این یک تحرک فرهنگی هست که موسیقی ، شعر ، رقص ، هنر ، مد و فلسفه سیاسی را فرا می گیرد. بسیاری از مردم به طور مترادف از رپ و هیپ هاپ استفاده می کنند ، اما به طور دقیق هیپ هاپ یک تحرک فرهنگی هست (از جمله موسیقی) ، در حالی که رپ یک شیوه خاص موسیقی هست که اغلب در موسیقی هیپ هاپ استفاده می شود.

%name آشنایی با سبک موسیقی هیپ هاپ

هیپ هاپ چیست

هیپ هاپ دارای چهار مشخصه می باشد:

– Rapping یا (MCing) : سبک آوازی هست که از ریتم و شعر استفاده می کند ، اما معمولاً ملودی ندارد. این کمتر شبیه آواز خواندن هست. با شکوفایی فرهنگ هیپ هاپ ، کلمه “رپ” توصیف باریک تری به خود گرفت. امروزه ، رپ یک ویژگی برجسته در موسیقی هیپ هاپ هست.

بیشتر بخوانید:  گمج و نوخون (صنایع دستی رشت)

– Turntablismیا (DJing) : نوعی ساخت موسیقی با یک دستگاه پخش کننده موسیقی هست. با استفاده از آهنگ های تولید شده توسط دیگر هنرمندان ، یک دی جی ، میکس ایجاد می کند ، صداها را با هم ترکیب می کند و برای ایجاد آهنگ جدید موسیقی را دستکاری می کند.

– Breakdancing یا (BBoy / BGirling): یک سبک رقص آکروباتیک هست ، Breakdancing از بدو تأسیس یکی از ویژگی های اصلی فرهنگ هیپ هاپ بود ، اما از آنجا که یادگیری آن زیاد دشوار هست ، معروفیت اصلی دیگر جنبه های هیپ هاپ را کسب نکرده هست.

– Street art یا ( graffiti) : هنری بصری هست که به طور معمول با استفاده از اسپری رنگ  و سبک بصری پر جنب و جوش ساخته می شود. البته همه دیوار نویسی ها با فرهنگ هیپ هاپ همراه نیستند ، اما جنبش هیپ هاپ سبک گرافیتی منحصر به فردی را ایجاد کرد که بلافاصله قابل تشخیص هست.

%name آشنایی با سبک موسیقی هیپ هاپ

هنر خیابانی

تاریخچه موسیقی هیپ هاپ

هیپ هاپ یک فرهنگ و یک تحرک هنری هست که در اوایل دهه 1970 از برانکس در شهر نیویورک ظهور کرد. توسعه آن تأثیرات منفی انحطاط پس از صنعت ، گفتمان سیاسی و اقتصادی را که به سرعت در حال دگرگونی هست انعکاس‌یافته کرد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با هنر بخارا دوزی

با نگاهی به شهر نیویورک در این زمان ، شاهد فروپاشی اقتصادی هستیم. اقتصاد شهر به دلیل افت صنعت تولید و ساخت بزرگراه کراس برانکس در حال سقوط بود. بیشتر طبقه میانه ​​سفیدپوست برای عقب‌نشینی از چالش های اجتماعی و اقتصادی به حومه شهر نقل مکان کردند. شرایط در محله هایی که بطور برجسته توسط مهاجران آفریقایی-آمریکایی ، پورتوریکی و کارائیب زندگی می کنند ، بدتر شد. ناامیدی شهری همچنین سبب افزایش جرم و جنایت ، خشونت باند و تنگدستی شد.

در عاقبت ، مشاغل درهای خود را بستند و سبب شد بسیاری از مجال های اقتصادی و منابع تفریحی از بین برود. در عاقبت ، جوانان شهری برای پیک‌نیک ​​و ابراز وجود به خیابان ها روی آوردند. ساختمانها و پارکینگهای متروکه زمینه را برای مهمانیها فراهم کردند. این مهمانی ها ، پایه و اساس مرتبط با فرهنگ اولیه هیپ هاپ را فراهم کردند. DJ ها و MC ها با راه اندازی “سیستم های صوتی” که توسط فرهنگ جامائیکا معرفی شده هست ، موسیقی را به ارمغان آوردند. ورق های مقوا به استیج رقص، رقصنده ها تبدیل شدند و دیوارهای آجری به بوم نقاشی های دیواری تبدیل شدند.

بیشتر بخوانید:  سنگ نگاره يا هنر صخره اي چيست؟

از سال 1979 هیپ هاپ به یک ژانر پرطرفدار تبدیل گشت. این معروفیت همچنان ادامه یافت و در سراسر جهان گسترده شد.

%name آشنایی با سبک موسیقی هیپ هاپ

موسیقی هیپ هاپ در گذشته

آلات موسیقی هیپ هاپ

ساز‌های مورد استفاده در سبک هیپ هاپ و آهنگسازی‌های آن برگرفته از سبک‌های دیسکو، فانک ، ریتم و بلوز هست و حاوی آواز، گیتار، کیبورد، طبل و ساز‌های کوبه‌ای می‌شود.

اثر موسیقی هیپ هاپ بر دیگر موسیقی ها

هیپ هاپ ، اثر چشمگیری بر اکثر انواع موسیقی ها داشته هست. برخی هنرمندان بیت یا رپ هیپ هاپ را با راک اند رول، هوی متال، پانک راک، مرنگو، سالسا، کومبیا، فانک، جاز، خانگی، تاراب، رگا، هایلایف، ام بالاکس و سول درآمیختند.

از اوایل دهه ۱۹۹۰ ارتباطی نزدیک و خاص بین موسیقی هیپ هاپ و موسیقی حزن‌انگیز بوده‌هست.

طی دهه ۸۰، گروه‌های مشهوری مشابه Run-D.M.C هم از هیپ هاپ و هم از هارد راک در ژانرهای جدیدی استفاده کردند که نمونه آن «Walk This Way» هست.

این ژانر همچنین بر سبک‌های مختلف موسیقی الکترونیک ،تریپ هاپ، jungle, UK garage, grime و سایر ژانرها نیز تأثیرگذار بود.

%name آشنایی با سبک موسیقی هیپ هاپ

خوانندگان موسیقی هیپ هاپ

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

جدیدترین تابلو فرش ابریشم

تابلو فرش ابریشمی نفیس عکس ها تابلو فرش ابریشم تصاویر تابلو فرش ابریشم انواع تابلو …