آشنایی با موزه رترو/ موزه دائمی ماشین های کلاسیک

[ad_1]

%name آشنایی با موزه رترو/ موزه دائمی ماشین های کلاسیک

عکس ها موزه رترو

موزه رترو کجاست؟ ویژگی های موزه رترو

موزه رترو علاوه بر این که نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک میباشد، مکانی جذاب برای بازدید از سبک زندگی مردم در زمان جنگ سرد اروپاست.

موزه رترو ( به انگلیسی : Retro Museum )، نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک به وسعت 4 هزار متر مربع درشهر وارنا و کشور بلغارستان میباشد. موزه رترو دارای کلکسیونی کامل از ماشین های کلاسیک میباشد که در هیچ کجای دنیا نمیتوانید پیدایشان کنید، در این موزه علاوه بر نمایش ماشین های کلاسیک ، میتوانید از بازسازی زندگی مردم  در دهه های مختلف دیدن کنید.

در صورتی که به اروپا و بلغارستان سفر میکنید یکی از جذاب ترین مکان ها برای بازدید ، موزه رترو میباشد به خصوص اگر دلداده ماشین های آنتیک و کلاسیک باشید. خودروهای قدیمی از جمله ولکا ،  مسکویچ و اسکودا در این نمایشگاه در معرض دید مردم قرار گرفته میباشد. حال و هوای موزه ، حال و هوای زمان ابتدا مدرنیته میباشد و به همین دلیل برای بازدید کنندگان احساس نوستالژیکی دارد.

ماشین های کلاسیک و قدیمی که در موزه رترو به نمایش گذاشته شده اند، دیگر ساخته نمیشوند و در بهترین حالت تنها 1 یا 2 نسخه از ان ها در دنیا وجود دارد.  حدود 50 ماشین انتیک که متعلق به حدود 80 سال پیش و سال های 1943 – 1989 میباشد. در این موزه به نمایش گذاشته شده میباشد.

بازسازی فضای قدیم اروپا در این موزه به قدری جالب میباشد که میتوانید حضور در سالهای جنگ سرد در اروپا را کاملا احساس کنید. طرح‌ریزی فضای این موزه کاملا حال و هوای رترو یا به اصطلاح مدرسه قدیمی ( به انگلیسی : Old School ) با سبک قدیم اروپا را متجلی میکند.

%name آشنایی با موزه رترو/ موزه دائمی ماشین های کلاسیک

ویژگی های موزه رترو – موزه ماشین های کلاسیک

ویژگی های موزه رترو

برای رنگ طرح‌ریزی پیش زمینه این موزه از کرم حیران و قرمز اناری استفاده شده میباشد ، از استندهای نقاشی ، 27 مجسمه ی مومی از ایدئولوگ های مختلف ، هنرمندان معاصر بلغارستان و انقلابیونی که بر بخت بلغارستان تاثیر گذار بوده اند برای تزئین این موزه استفاده شده میباشد. انقلابیونی از جمله چگوارا ، لنین ، استافلین یا حتی فیدل کاسترو کوبایی.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با حمام خرم سلطان از جاذبه های شگفت انگیز ترکیه

موزه رترو در وارنا یک محیط کلاسیک و قدیمی میباشد که در واقع فضای اجتماع و زندگی مردم وارنا در روزگار حکومت های سوسیالیست را نمایش میدهد.  مالکین این موزه با  استفاده از روش یکپارچه سازی محیط با سیستم تعامل و با استفاه از نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک ، بازدیدکنندگان موزه را به 50 سال گذشته و شرایط زندگی آن روزگار میبرند.

هدف از ساخت موزه رترو ، بازسازی زندگی مردم در زمان کمونیست و تساوی سوسیالیستی مردم اروپای شرقی و بلغارستان در آن روزگار بوده میباشد.

%name آشنایی با موزه رترو/ موزه دائمی ماشین های کلاسیک

موزه رترو – موزه دائمی ماشین های کلاسیک

دانستی های موزه رترو

موزه رترو در گرند مال واقع شده میباشد.

توجه اصلی این موزه ، زندگی مردم وارنا در روزگار شوری سابق میباشد نه ماشین های آنتیک.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با انواع سوغات یزد

لوازم آرایشی مصرفی خانم ها ، سیگار بلغاری و لوازم آشپزخانه و خیلی موارد دیگر که در آن سال ها تولید شده در موزه رترو به نمایش گذاشته شده میباشد.

%name آشنایی با موزه رترو/ موزه دائمی ماشین های کلاسیک

مکان موزه رترو

موزه رترو کجاست؟

موزه رترو یک موزه خصوصی میباشد که در خیابان مارینوف شهر وارنا واقع شده میباشد. روز اول می 2015 ، موزه رترو به افتخار روز جهانی کارگر افتتاح شد.

موزه رترو در طبقه اول گرند مال وارنا قرار دارد و اولین موزه ای میباشد که در یک مرکز خرید ساخته میشود.

نشانی موزه رترو در وارنا :Andrey Saharov Str. 2 | Grand Mall ،  Varna 9000 ،  Bulgaria

%name آشنایی با موزه رترو/ موزه دائمی ماشین های کلاسیک

مکان موزه رترو

ساعات بازدید موزه رترو

هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب میتوانید برای بازدید از موزه رترو مراجعه کنید. روزگار بازدید از موزه به طور تقریبی 45 لحظه طول میکشد. بازدید از موزه برای کودکان زیر 6 سال رایگان میباشد.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

آشنایی با طبیعت زیبا و سوغات روستای برغان

[ad_1] روستای برغان کجاست معرفی روستای برغان روستای برغان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری طبیعت برای …