آموزش نقاشی روی چوب

[ad_1]

 %name آموزش نقاشی روی چوب

آموزش نقاشی روی چوب

نقاشی روی چوب

افراد هنرمند می توانند با وسایل چوبی آسان و قطعه چوب ها به آسودگی وسایل تزئینی زیبا و متنوعی را به وجود آورند طرح ها و نقش داشتن هایی که می توان روی چوب ایجاد کرد خیلی گوناگون اند اما قبل از هر نقش داشتن و نگاری بر روی چوب باید ابتدا سطح چوب را برای طرح‌ریزی آماده کنید.

نحوه نقاشی روی چوب

برای برخی افراد یکی از آسایش بخش ترین و لذت بخش ترین کارها و یا پیشه ها نقاشی می باشد. مخصوصا اگر روی چوب باشد گاها افرادی که علاقه ی زیادی به نقاشی دارند رنگ آمیزی یا دیدن رنگ ها و یا حتی بوی رنگ، به آن ها آسایش عجیبی می دهد.

افراد هنرمند می توانند با وسایل چوبی آسان و قطعه چوب ها به آسودگی وسایل تزئینی زیبا و متنوعی را به وجود آورند طرح ها و نقش داشتن هایی که می توان روی چوب ایجاد کرد خیلی گوناگون اند اما قبل از هر نقش داشتن و نگاری بر روی چوب باید ابتدا سطح چوب را برای طرح‌ریزی آماده کنید.

%name آموزش نقاشی روی چوب

نحوه ی نقاشی روی چوب

مروری بر گذشته ی نقاشی روی چوب

یکی از مکان های فوق العاده در حوزه ی نقاشی روی چوب آرامگاهی در استان افیون ترکیه می باشد که قبر تومول آنجا می باشد این مقبره 2400 سال قدمت دارد و یکی از تحیر آورترین نقاشی های روی چوب را دربردارد. نقاشی روی چوب در زمان باستان خیلی رونق داشته اما به دلیل مقاومت کم چوب، این آثار زیاد مقاومت نیاورده و از بین رفته اند.

از جمله کارهایی که در ابتدا برای آماده سازی چوب برای نقاشی باید انجام داد به شرح زیر می باشد:

• بهتر می باشد چوبی مناسب برای کارتان انتخاب کنید که دارای ناهمواری ها و یا ترک یا سوراخ نباشد اگر هست باید بتونه کاری شود.

بیشتر بخوانید:  تزیینات سفره عقد

• در صورت بتونه کاری روی سطح چوب که قرار می باشد نقاشی شود را سنباده بزنید تا سطح چوب یک دست و صاف شود.

• راهکار: اگر دوست دارید می توانید با توجه به ابعاد چوبی که دارید مقداری سفیده ی تخم مرغ را هم بزنید تا پف کند سپس کنار گذاشته تا به حالت مایع در بیاید اکنون سفیده ی تخم مرغ را روی سطح چوب خام بکشید زمانی که خشک شد زیر سازی تان برای کشیدن طرح اصلی پایان شده می باشد.

• مرحله ی رنگ زدن خود حاوی دو مرحله می باشد :

* یا حالت آستر مشابه دارد و با استفاده از قلمو انجام شده و کلی می باشد و به همه ی بخت ها رنگ بزنید تا کیفیت رنگ نهایی نمایان شود.

* رنگ را به کل چوب زده تا همه ی کاستی ها را رفع کند و در آخر روی آن سیلر کیلر بزنید.

%name آموزش نقاشی روی چوب

نقاشی روی چوب با رنگ

نقاشی روی سطح چوب روش های متنوعی دارد که ما در این جا به چند تای آن اشاره کردیم.

نقاشی روی چوب با استفاده از شابلون ها

افرادی که کمتر در نقاشی تجربه دارند از این شابلون ها استفاده می کنند ابتدا همانطور که در بخت بالا به آن اشاره شد اگر رنگی به عنوان زیر کار (برای مانند: اکریلیک) می خواهید بزنید و اجازه بدهید خشک شود.

شابلون مورد نظرتان را با استفاده از چسب مخصوص نقاشی روی کار مستقر نگه دارید. بعد از اعتماد حاصل کردن از مستقر بودن شابلون رنگ مورد نظرتان را با آب کمی رقیق کرده و با استفاده از اسفنج و یا اسپری رنگ آمیزی را ابتدا کنید.

بیشتر بخوانید:  نحوه ی شستن پرده با بخارشوی

نکته (این کار با قلمو صورت نگیرد زیرا ممکن می باشد رنگ از لای حفره های شابلون تراوش کند)

اسفنج را درون رنگ فرو کرده مقدار اضافی رنگ را گرفته (تا رنگ به درون شابلون تراوش نکند) حال به صورت عمودی و با ضربه های آرام روی شابلون بزنید.

کار که به خوبی خشک شد سپس شابلون را از روی کار بردارید.

اگر زیبا کاری نیاز می باشد با قلم موی کوچکی این ریزه کاری های باقی مانده را انجام می دهیم.

%name آموزش نقاشی روی چوب

نقاشی روی چوب با شابلون

نقاشی روی چوب با استفاده از رنگ و روغن

وسایلی که برای این نقاشی نیاز می باشد حاوی :

– چوب (ترجیحا ام دی اف)

– قلم مو

– اکریلیک سفید

– رنگ و روغن

– کاربن

– سنباده

در مرحله ی اول باید سطح چوب را آماده ی نقاشی کنیم سطح چوب را کامل سنباده بزنید تا صاف شود.

اگر چوب خلل، فرج و شکاف زیادی داشت می توانید پودر مل و چسب چوب رقیق شده را با هم ترکیب کنید و به شکل خمیر درآورید و با کاردک بزنید به بخت های شکافته شده و بعد سطح چوب را سنباده بزنید که خمیر از سطح صاف پاک شود.

زمانی که سطح کار مناسب شد می توان طرح را انتقال داد و کار را ابتدا کرد.

برای این کار از رنگ هایی بر پایه ی تینر و آب می توانید استفاده کنید. مثل اکریلیک، رنگ روغن، ویترای و … .

نکته: (اگر از رنگ هایی بر پایه ی آب استفاده کنید باید آخر کار از اسپری کیلریا فیکساتور استفاده کنید)

من از اکریلیک و رنگ و روغن استفاده کردم، اول به سطح چوب یک لایه اکریلیک سفید می زنم بعد از اینکه خشک شد طرحم را می کشم و با رنگ و روغن رنگ می کنم گاهی اوقات هم مستقیم رنگ و روغن می زنم.

بیشتر بخوانید:  روش های نگهداری رب گوجه فرنگی

اگر از ویترای استفاده می کنید زیر کار بهتر می باشد اکریلیک سفید بزنید و بعد کار را ابتدا کنید به این دلیل که ویترای حالت شیشه ای دارد.

برای زیر کار از چسب چوب هم می توان استفاده کرد، چسب چوب رقیق شده را با قلم موی نرم به سطح چوب بزنید و بگذارید خشک شود و بعد طرح را بکشید. در آخر می توان اسپری کیلر و وارنیش بزنید تا نمای کارتان قشنگ تر بشود.

%name آموزش نقاشی روی چوب

بتونه کاری روی چوب

نقاشی با رنگ های اکریلیک برروی چوب

نقاشی روی چوب با رنگ اکریلیک تقریبا مشابه با نقاشی روی چوب با رنگ روغنی می باشد. هم می توانید زیرساز چوب را آماده کنید و طرح را بکشید و هم می توانید بدون انجام زیرساز رنگ اکریلیک را روی چوب بزنید.

رنگ اکریلیک را به وسیله ی اسفنج به سطح چوب بزنید و پس از خشک شدن لایه ی اول، لایه ی دوم رنگ را با دست به چوب بزنید تا سطح چوب یکدست شود.

پس از خشک شدن رنگ، طرح مورد نظر را روی کار بکشید و طرح را رنگ آمیزی کنید. علاوه بر این، می توان رنگ اکریلیک را رقیق کنید و از آن به صورت آبرنگ استفاده کنید.

رنگ اکریلیک نسبت به رنگ روغنی برتری هایی دارد که از میان آنها می توان به زنده تر و پویاتر، بی بو بودن و قابل شستشو بودن اشاره کرد.

رنگ اکریلیک برای رنگ آمیزی سطوحی مشابه کاغذ، بوم، چوب، لباس، سیمان، آجر و هر سطح دیگری که حالت براق و یا چرب نداشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ اکریلیک یک رنگ اصلی و پایه به حساب می آید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

[ad_1] بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود …