ترفندهایی برای آشپزی آسان

[ad_1]

%name ترفندهایی برای آشپزی آسان

ترفندهای آشپزی آسان

اگر کمی شور و شوق و خلاقیت به هزیننه دهید در روزگار آشپزی خیلی آسوده و و پاکیزه و سریع می توانید کارهایتان را انجام بدهید. در ادامه ما چند ترفند جالب را به شما آموزش می دهیم.

1- پوست گرفتن سریع و آسان گوجه فرنگی

محبوب ترین راه پوست گرفتن گوجه فرنگی ، قرار دادن آنها در آب داغ برای چند ثانیه میباشد. با این وجود یک روش حتی سریعتر هم وجود دارد، به این صورت که؛ به سادگی یک گوجه فرنگی را سر چنگالی قرار بدهید و آن را روی یک مشعل گرم نگه دارید. قطعا آن را حدود 10 سانتی متر بالاتر از شعله نگه دارید تا نسوزد.

%name ترفندهایی برای آشپزی آسان

روش های پوست کندن گوجه

2- هنگام قطع‌کردن فلفل های سریع، از دستان خود محافظت کنید.

به جای استفاده از دستکش هنگام برش فلفل سریع، می توانید از روغن نباتی یا روغن زیتون استفاده کنید. قبل از برش فلفل، یک قاشق چایخوری از آن را روی دستان خود بریزید و آن را مالش دهید. روغن یک سد کلفت ایجاد می کند تا فلفل به پوست شما صدمه نرساند.

%name ترفندهایی برای آشپزی آسان

نحوه ی پیشگیری از صدمه به دست هنگام خرد کردن فلفل

3- از برگ های کاهو برای حفظ آووکادو خود استفاده کنید.

از برگ های کاهو می توان به عنوان یک بسته دوستدار محیط زیست استفاده کرد. یک آووکادوی برش خورده را داخل برگ های کاهو قرار بدهید و آن را به مدت یک هفته درون یخچال نگهداری کنید. با این روش تازه می ماند و نم آن از بین نمی رود.

%name ترفندهایی برای آشپزی آسان

تازه نگه داشتن آووکادو

بیشتر بخوانید:  آشنایی با انواع ماسوره های قیف

4- آب سیب را با لااقل کاسه غذا فشار دهید.

شما هنوز هم می توانید از آب سیب تازه لذت ببرید حتی اگر آبمیوه گیری نداشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این میباشد که یک سیب را درون فریزر قرار بدهید و بگذارید تا کاملاً منجمد شود. سپس آن را بیرون آورده و بگذارید یخ آن کاملا ذوب شود. به آسودگی سیب را با دست خود فشار دهید تا آب سیب به دست آورید.

%name ترفندهایی برای آشپزی آسان

آب گرفتن سیب بدون آبمیوه گیری

5- هنگام برش پیاز از روغن های اسانسی استفاده کنید

برخی از روغن های اسانسی می توانند هنگام تهیه پیاز از گریه شما پیشگیری کنند. می توانید عصاره میخک را با آب گرم به یک کاسه افزایش کنید و کنار میز برش خود قرار دهید.

%name ترفندهایی برای آشپزی آسان

راهکاری برای پیشگیری از اشک ریختن روزگار خرد کردن پیاز

6- هنگام کباب کردن کباب ها از حلقه های پخت استفاده کنید

اگر تصمیم دارید برای تهیه کباب خود از کباب پز استفاده کنید، هرچه آشفتگی کمتری داشته باشد بهتر می شود. تنها قرار دادن آنها در بالای حلقه های پخت می تواند در روزگار زیادی صرفه جویی کرده و پس از آن پاکیزه شود.

%name ترفندهایی برای آشپزی آسان

ایده ای روزگار کباب کردن

7- برای خرد کردن گوشت از مخلوط کن استفاده کنید

یک میکسر می تواند تقریباً به هر نوع گوشت پخته شده برای خرد کردن کمک می کند. مرغ، بوقلمون، گوشت گوسفندی یا گوشت گاو. حدود 2 لحظه از میکسر با سرعت کم استفاده کنید و سپس آماده افزایش کردن آن به کاسه مورد علاقه خود شوید.

%name ترفندهایی برای آشپزی آسان

خرد کردن گوشت با مخلوط کن

بیشتر بخوانید:  راز خوشمزه شدن سوپ جو

8- با استفاده از پیتزا بر گیاهان را سریعتر خرد کنید.

پیتزا بر به سرعت در هر دو سمت می چرخد که انعطاف پذیری بالایی را به روند می دهد. این امر سبب می شود تا بتوانید محصولات کوچک مشابه پیازچه ها را به آسودگی برش دهید. تنها آن را به عقب و جلو تحرک بدهید و به همان اندازه که لازم دارید خرد کنید.

%name ترفندهایی برای آشپزی آسان

می توانید برای خرد کردن سبزیجات از پیتزا بر استفاده کنید

9- برای تهیه سیر از یک کیسه Ziploc استفاده کنید.

هر بار پوست گرفتن و خرد کردن سیر قبل از پخت و پز می تواند زیاد وقت گیر و زیاد کثیف باشد. می توانید سیرها را پوست گرفته و آن ها را به هر اندازه ای که می خواهید ریز کنید و درون یک کیسه Ziploc قرار بدهید. سپس آن را صاف کنید، به بخش هایی به اندازه ی استفاده ی یک بار تقسیم کنید و آن را منجمد کنید. در حین پخت و پز ، می توانید تنها یک مربع را بشکنید و آن را به غذای خود افزایش کنید.

%name ترفندهایی برای آشپزی آسان

بسته بندی کردن سیر تازه

10- از ظروف سس سویا استفاده مجدد کنید.

بعد از اتمام سس سویا، نیازی به دور ریختن یک کاسه سس نیست. درعوض، می توانید مقداری روغن زیتون را در آن بریزید و از آن برای کشیدن سالاد استفاده کنید.

%name ترفندهایی برای آشپزی آسان

کاربرد کاسه سویا سس

11- برگر خود را پرآب کنید.

بعضی اوقات ممکن میباشد اتفاق بیفتد که گوشت شما بعد از کباب شدن خشک شود. برای پیشگیری از خشک شدن آن، شما یک مکعب یخ آسان نیاز خواهید داشت. آن را در بخت بالای برگر خود قرار دهید و بگذارید ذوب شود. سپس آن را به سادگی و طبق معمول بپزید.

%name ترفندهایی برای آشپزی آسان

راهنمای درست کردن برگر پرآب

بیشتر بخوانید:  روش هایی برای رفع شوری غذا

12- با سیب زمینی از چسبیدن کباب خود پیشگیری کنید

یک سیب زمینی آسان می تواند از چسبیدن گوشت و ماهی به سیم های کباب پز شما پیشگیری کند و در هنگام پاکیزه کردن سبب صرفه جویی در وقت شما شود. به این صورت که قبل از قرار دادن گوشت یک سیب زمینی را نصف کرده و به آسودگی به مشبک های منقل بکشید. نشاسته سیب زمینی سدی را ایجاد می کند که حتی به شما در تهیه گوشت های قشنگ مشابه سالمون نیز کمک می کند.

%name ترفندهایی برای آشپزی آسان

پیشگیری از چسبیدن کباب با سیب زمینی

13- سیر را بدون چاقو پوست بگیرید.

برای این کار شما به یک کاسه آب گرم و یک بوته ی سیر نیاز دارید، آب گرم را درون کاسه بریزید و بوته ی سیر را حدود 5 لحظه در آن قرار بدهید، و بعد از آن آماده ی پوست گرفتن می شود. پوست آن را سریع سوا کنید.

%name ترفندهایی برای آشپزی آسان

راهکاری برای پوست گرفتن سیر

14- از آرد برای آمدن سریع آووکادو استفاده کنید.

شما می توانید با دفن کردن آووکادو در آرد آمدن آن را سرعت ببخشید. این امر سبب انتشار اتیلن در آووکادو و جذب نم اضافی می شود. بعد از انجام این کار بعد از چند روز، شما یک آووکادو کاملا رسیده و خوشمزه خواهید داشت.

%name ترفندهایی برای آشپزی آسان

سریع تر آمدن آووکادو با آرد

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

15 نکته برای پخت لازانیای خوش طعم

[ad_1] (*15*)طرز پخت لازانیا برای (*15*)دستور پخت لازانیا، می توانید از مواد میانی متفاوتی استفاده …