رشته ارتباط تصویری چیست؟

[ad_1]

 %name رشته ارتباط تصویری چیست؟

ارتباط تصویری رشته ای هست که می توانید در کنکور هنر انتخاب کنید

دوستی با رشته ارتباط تصویری

رشته ارتباط تصویری از زیر سریال های کنکور هنر در انتخاب رشته کنکور سراسری هست. طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری،  پذیرش در “رشته ارتباط تصویری” در دانشگاه های دولتی روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پیام نور صورت می گیرد. البته در رشته ارتباط تصویری دانشگاه آزاد اسلامی هم پذیرش دانشجو دارد. برای قبولی در رشته ارتباط تصویری علاوه بر شرکت در آزمون کتبی کنکور سراسری، باید در یک آزمون عملی با ضریب 4 شرکت کرد.

 رشته ارتباط تصویری چیست؟

ارتباط تصویری Visual Communication که به نام طرح‌ریزی گرافیک Graphic Design هم آوازه دارد؛ برنامه ریزی، طرح‌ریزی و اجرای بصری خلاق برای ارتباط تصویری هست. این رشته با استفاده از پایان دستاوردهای هنری و اصول نظری علوم ارتباطات سعی می کند با سازماندهی بصری در کلیه شئون اجتماعی و در همه سطوح محلی، ملی و جهانی و از راه هر نوع رسانه تصویری برای امر مهم ارتباطات راه حل بصری خلاق و مناسبی ارائه نموده و برای هرگونه پیامی، شکل و هویت بصری ایجاد کند.

و مهمتر از همه، به نحوی آن را طرح‌ریزی و انجام کند تا مخاطب مورد نظر آن را به راحتی ببیند، بخواند و رفتاری به متناسب‌بودن آن پیام از خود نشان دهد. هویت سازمانی، تبلیغات و اطلاع رسانی سه شاخه مهم این رشته هست که هر کدام زیر سریال های خاص خود را دارد.

ارتباط تصویری نظیر ادبیات و زبان گفتاری از فنونی استفاده می کند که می توان آن را زبان و شرح بصری نامید. آثار طرح‌ریزی شده در این رشته علاوه بر تسهیل در امر ارتباطات و پیام رسانی می تواند بیانگر هویت، فرهنگ و بها های ملی و محلی باشد.

معرفی رشته ارتباط تصویری

معرفی رشته های دانشگاهی از اولین و اصلی ترین اقدامات در کنکور هست. پیشنهاد می شود هر داوطلب کنکور قبل از انجام انتخاب رشته از راه مشاوره انتخاب رشته با مشاوران انتخاب رشته مشورت کند. این امر از آن سمت مهم تلقی می شود.

بیشتر بخوانید:  زندگی نامه بیل گیتس

که عدم شناخت درست و درست از هر رشته به انتخاب رشته نا درست و نا درست و در عملکرد آینده ای مجهول برای داوطلب کنکور خواهد انجامید. معرفی رشته های هنر می تواند کمک زیادی به داوطلبان کنکور هنر در انتخاب رشته آنها داشته باشد.

معرفی رشته های کنکور هنر می تواند دید داوطلبان کنکور را نسبت به رشته های گروه هنر بهتر کند و داوطلبان کنکور هنر انتخاب رشته مناسب تری داشته باشند.

رشته ارتباط تصویری یکی از رشته هایی هست که از راه کنکور هنر می توانید انتخاب کنید. معرفی رشته ارتباط تصویری حاوی کاربرد های رشته ارتباط تصویری هست. همچنین در معرفی رشته ارتباط تصویری باید به این نکته نیز توجه شود که چه دروسی در رشته ارتباط تصویری آموزش داده می شود.

به این ترتیب داوطلبان کنکور هنر می توانند، احساس بهتری نسبت به رشته انتخابی داشته باشند و آن را با علایق خود بسنجند. به این ترتیب انتخاب رشته مناسب تری صورت می گیرد.

هدف‌ رشته‌ ارتباط‌ تصويري‌ آموزش‌ اين‌ هنر در دانشگاه ها و مراكز آموزش‌ عالی‌ هست. در واقع رشته ارتباط تصويري توانايی های‌ دانشجويان‌ در امور تبليغات‌ فرهنگی‌ يا تجاری‌ را ارتقا می دهد كه‌ در اين ميان تبليغات‌ فرهنگی‌ حاوی‌ تصويرسازی‌ كتب‌، ساخت‌ پوستر، تبليغات‌ برای‌ نشريات‌ و جرايد مشابه ورق آرايی‌ و اطلاعیه های‌ مطبوعاتی‌ می شود و تبليغات‌ تجاری‌ هم حاوی‌ تبليغات‌ نمايشگاه های‌ بازرگانی‌ مشابه غرفه سازی‌ و غرفه آرايی‌ يا تبليغات‌ برای‌ كالاهای‌ مختلف‌ هست‌. در ضمن‌ ارتباط‌ تصويری‌ دارای‌ شاخه های ديگری‌ مشابه آرم سازی‌، انيميشن‌ و طرح‌ریزی‌ راهنمای‌ محيطی‌ می باشد.

%name رشته ارتباط تصویری چیست؟

رشته ارتباط تصویری چیست ؟

دروس رشته ارتباط تصویری:

گرایش تصویرسازی حاوی 20 واحد عمومی، 24 واحد دروس پایه، 30 واحد دروس اصلی و 50 واحد دروس تخصصی می باشد.

دروس پایه رشته ارتباط تصویری:

مبانی هنرهای تجسمی، کارگاه طرح‌ریزی پایه، کارگاه عکاسی پایه، هندسه، کارگاه چاپ، کارگاه حجم سازی، تجزیه و تحلیل و نقد آثار تجسمی، هنر و تمدن اسلامی، دوستی با هنر در زمان، دوستی با رشته های هنری معاصر، کارگاه عکاسی رنگی، انسان طبیعت طرح‌ریزی

بیشتر بخوانید:  شناخت مفاصل بدن و انواع آن

دروس اصلی رشته ی ارتباط تصویری :

کارگاه تصویرسازی، کارگاه ارتباط تصویری، کارگاه چاپ دستی، کارگاه خوشنویسی و طرح‌ریزی حروف، تاریخچه کتابت، تصویر متحرک، کارگاه تخصصی عکاسی

دروس تخصصی گرایش تصویرسازی:

کارگاه تصویرسازی، طرح عملی کامل، طرح و رساله نهایی، ادبیات داستانی ایران، تجزیه تحلیل و نقد آثار تصویرسازی، کارگاه ارتباط تصویری (ورق آرایی)، کارگاه طرح‌ریزی، کارگاه تصویر متحرک

دروس تخصصی گرایش ارتباط تصویری عمومی:

کارگاه ارتباط تصویری، طرح عملی کامل، کارگاه چاپ دستی، چاپ ماشینی، تجزیه تحلیل و نقد آثار ارتباط تصویری، تصویر سازی، طرح و رساله نهایی

دروس داوطلبانه رشته تصویر سازی:

هندسه نقوش در صنایع دستی ایران، دوستی به هنر سنتی ایران،روش آموزش هنر در مدارس، هنر در دنیای کودکان، حکمت هنراسلامی، کارگاه تصویر متحرک (برای گرایش ارتباط تصویری عمومی)

دروس رشته تصویر سازی در مقطع کارشناسی

طرح‌ریزی‌ پایه‌، مبانی‌ هنرهای‌ تجسمی‌، کارگاه‌ حجم سازی‌، دوستی‌ با هنر در زمان‌، تاریخچه‌ کتابت‌، خوشنویسی‌، عکاسی‌ پایه‌، ارتباط‌ تصویری‌، چاپ‌ دستی‌، هنر و تمدن‌ اسلامی‌، تصویرسازی‌، کارگاه‌ عکس ها‌ رنگی (انسان‌،طبیعت‌ و طرح‌ریزی‌)، تجزیه‌ و تحلیل‌ هنرهای‌ تجسمی‌، دوستی‌ با هنرهای‌ معاصر، تجزیه‌ و تحلیل‌ آثار ارتباط‌ تصویری‌، چاپ‌ ماشینی‌، تصویر متحرک‌، طرح‌ عملی‌ کامل‌.

%name رشته ارتباط تصویری چیست؟

دروس رشته ی ارتباط تصویری

توانايی های‌ لازم برای دانشجویان رشته ی ارتباط تصویری :

دانشجوی‌ ارتباط‌ تصويری‌ بايد علاوه‌ بر خلاقيت‌، دلباخته‌ اين‌ كار باشد و طرح‌ریزی زورمند‌ و زبردست‌ باشد. چون‌ طرح‌ریزی‌ اساس‌ كار يک‌ گرافيست‌ هست‌ و در ضمن‌ بايد با رنگ‌ به‌ عنوان‌ عامل‌ تكميل كننده‌ قالب‌ آشنا باشد. همچنين‌ يک‌ طرح‌ریز‌ بايد با شاخه های‌ مختلف‌ هنری‌ آشنايی‌ كامل‌ داشته‌ باشد.

چون‌ يک‌ گرافيست‌ امكان‌ دارد از تكنيک های‌ عكاسی‌، چاپ‌، خوشنويسی‌، نقاشی‌، طرح‌ریزی‌ صنعتی‌، اصول‌ و مبانی‌ صنايع‌ دستی‌ در كارش‌ استفاده‌ كند‌ و پيام‌ مورد نظرش‌ را به‌ مرحله‌ انجام برساند. بالاخره‌ هنرمند اين‌ رشته‌ لازم‌ هست‌ با علومی‌ مشابه اجتماع شناسی‌، روانشناسی‌، بازاريابی‌ و ادبيات‌ آشنا باشد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با خورشید گرفتگی

زيرا يک‌ پيام‌ تبليغاتی بايد با توجه‌ به‌ مخاطب‌ آن‌ ساخته‌ شود؛ يعنی‌ بايد توجه‌ داشت‌ كه‌ مخاطب‌ اين‌ پيام‌ از نظر فرهنگی‌، اقتصادی‌ و خواسته ها و علايق‌ در چه‌ سطحی‌ هست‌. گفتنی‌ هست‌ كه‌ دانشجويان‌ اين‌ رشته‌ به‌ صورت‌ نيمه متمركز گزينش‌ می شوند؛ يعنی‌ علاوه‌ بر آزمون‌ علمی‌، استعداد و خلاقيت‌ دانشجويان‌ در يک‌ آزمون‌ عملی‌ هم سنجيده‌ می شود.

%name رشته ارتباط تصویری چیست؟

معرفی رشته ارتباطات تصویری

زمینه شغلی رشته ارتباط تصویری

داوطلبان کنکور هنر باید بدانند که پس از دانش آموخته شدن از رشته ارتباط تصویری چه کارهایی می توانند انجام دهند. در بسیاری از مواقع افراد داخل رشته ارتباط تصویری می شوند، در حالی که اندیشه دیگری از آن رشته داشته اند. به همین دلیل افراد باید به معرفی رشته ارتباط تصویری توجه داشته باشند.

برای‌ یک‌ دانش آموخته‌ ارتباط‌ تصویری‌ مجال های‌ شغلی‌ زیادی‌ وجود دارد چون‌ تنها بخشی‌ از کار او تبلیغات‌ می باشد و این‌ در حالی‌ هست‌ که‌ تبلیغات‌ محدوده‌ خاصی‌ ندارد و از تبلیغ‌ یک‌ خودکار گرفته‌ تا تبلیغ‌ یک‌ کالای‌ فرهنگی‌ مثل‌ تئاتر یا سینما در حیطه‌ دانش‌ متخصص ارتباط تصویری می گنجد. از سوی‌ دیگر تصویرسازی‌ و طرح‌ریزی‌ روی‌ جلد کتب‌، ورق آرایی‌ مجلات‌ و روزنامه ها و تهیه‌ آرم‌ و نشانه‌ نیز در حیطه‌ کار یک‌ متخصص‌ ارتباط‌ تصویری‌ قرار دارد.

در کل‌ باید بگوییم‌ که‌ در ایران‌ دو شاخه‌ عمده‌ کاری‌ برای‌ یک‌ گرافیست‌ وجود دارد یکی‌ چاپ‌ و انتشارات‌؛ یعنی‌ طرحی‌ که‌ در نهایت‌ با چاپ‌ و تولید انبوه‌ سروکار دارد مثل‌ تصویرسازی‌ کتاب‌، ورق آرایی‌ مجلات‌ و روزنامه ها و تهیه‌ پوستر و بروشور و دیگری‌ گرافیک‌ تلویزیونی‌ هست‌؛ یعنی‌ گرافیست‌ معین‌کردن‌ می‌کند که‌ برای‌ مانند‌ مجری‌ تلویزیون‌ چه‌ لباسی‌ با چه‌ رنگی‌ بپوشد که‌ هم‌ مناسب‌ باشد و هم‌ اختلاف‌ رنگ ها در گیرنده ها اعم‌ از رنگی‌ یا سیاه‌ و سفید به‌ خوبی‌ مشخص‌ گردد.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

شرایط نگهداری و پرورش درخت پالونیا

[ad_1] درخت پالونیا معرفی درخت پالونیا درخت پالونیا یکی از زیباترین درختان در هنگام گلدهی …