صمغ عربی چیست و روش استفاده از موم عربی برای اپیلاسیون چگونه است؟

%name صمغ عربی چیست و روش استفاده از موم عربی برای اپیلاسیون چگونه است؟

صمغ عربی چیست

آموزش استفاده از صمغ عربی یا موم عربی

موم عربی یکی از روش هایی میباشد که امروزه خانم‌ها یا آقایان میتوانند برای رفع موهای اضافی از آن استفاده کنند. امروزه از موم عربی با نام صمغ عربی هم یاد می شود. به صورت کلی استفاده از موم و صمغ از دیرباز در کشور های آفریقایی و عربی شایع بوده میباشد. از آنجا که شیوه فوق دارای کسالت های جانبی کمی میباشد، امروزه طرفداران بسياری دارد.

موم عربی چیست؟

موم عربی بر خلاف موم های ديگر که نیاز به گرم کردن و حرارت دیدن دارد به گونه سرد قابل استفاده میباشد. شما میتوانید این موم را با ورز دادن توی دستتان آماده استفاده کنید. در واقع موم عربی یک نوع موم سرد هست. فواید دیگری که این موم نسبت به موهای ديگر دارد این میباشد که نیاز به پد و پارچه ندارد و هنگامی که روی پوست می مالید به گونه یک لایه به آسودگی کنده می شود. موم عربی بخاطر این که طبیعی و نیاز به حرارت ندارد بینهایت پرطرفدار میباشد.

شیوه استفاده از صمغ عربی

صمغ عربی که تهیه کرده یا خریداری کرده اید را داخل یخچال قرار دهید تا کاملاً خنک شود. هنگامی که میخواهید این صمغ را استفاده کنید آنرا از یخچال در بیاورید و در یک محیط نسبتا خنک اپیلاسیون را انجام دهید، برای این که صمغ هر چقدر گرم تر شود چسبنده تر می شود و برای کار کردن با آن گرفتار مشکل می شوید.

بخشی از بدن را که میخواهید موم بیندازید با آب گرم بشویید تا منفذهای آن باز شوند و آنگاه کاملاً خشک کنید تا هیچ نم و چربی در مکان موم اندازی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:  کرم مو چیست و چه کاربردی دارد؟

نکته:از این موم برای صورت نمی توان استفاده کرد.

قدری از صمغ عربی را( حدود یک و نیم بند انگشت) بردارید و با دو یا سه انگشت آنرا خوب ورز بدهید.چنانچه هنوز در استفاده از موم عربی کم تجربه هستید بهتر میباشد صمغ را به جای انگشت با کاردک روی پوست بگذارید تا آرام آرام قلق کار دستتان بیاید.

صمغ عربی را در راستای رویش مو به صورت نواری روی پوست بگذارید و بر خلاف رویش مو، خيلي سریع و با فشار بکشید.همان موم عربی سوا شده را دوباره ورز بدهید و مجددا استفاده کنید.

نکته: با توجه به اینکه صمغ عربی نوعی موم سرد میباشد، امکان دارد نیاز باشد یک بخت از بدن را چند مرتبه موم بیندازید تا مو های آن کاملاً برداشته شود.

فواید استفاده از صمغ عربی:

– بینهایت باصرفه

– نیاز به گرم کردن ندارد.

– نیاز به پارچه و پد ندارد.

– هیچ گونه آلرژی پوستی ندارد.

– نیاز به مهارت خاصی برای انجام ندارد.

– موادی روی پوست نمی ماند که نیاز به پاک کردن داشته باشد.

– نیاز به اپیلاسیون کار ندارد و خود شخص به آسودگی می تواند انجام دهد.

شرایط نگهداری صمغ عربی

– در صورتی که مواد در کاسه افزایش داشتید و تصمیم دارید برای دفعات بعد استفاده کنید، قطعاً دور از گرما باشد.

– می توانید در یخچال نگهداری کنید با این که موم عربی را در دمای متعادل محیط بگذارید.

– دور از نور افتاب و دور از معرض بچه ها نگهداری کنید.

– بعد از استفاده از موم عربی قطعاً درب آنرا استوار ببندید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

رفع لاغری صورت با ماسک های خانگی

ماسک چاق کننده صورت ماسک های خانگی فوق العاده برای چاقی صورت انواع ماسک چاق …