ویزای کار کانادا

کانادا مقصد اصلی بسیاری از خارجیانی است که به دنبال فرصت‌های کاری هستند. این کشور به اقتصاد قوی و گسترده خود می‌بالد که دارای استانداردهای بالای ایمنی محیط کار، دستمزدهای رقابتی و بسیاری فرصت‌های دیگر برای رشد و توسعه حرفه‌ای است. علاوه بر این، کار کردن در کانادا، اولین قدم عالی برای افرادی است که به دنبال مهاجرت دائمی به این کشور هستند.

چگونه در کانادا شغل پیدا کنیم؟

مزایای کار کردن در کانادا

انواع ویزای کاری کانادا

چگونه ویزای کاری کانادا را بگیریم؟

پرسش‌ و پاسخ‌های کار در کانادا

kdfgnvrhguirhguierhvuieyt8953y95uy984cut3t4u3t4j3oitu 300x300 ویزای کار کانادا

برای کار در کانادا، لازم است که شخص مجوز مناسب داشته باشد، چرا که مشغول شدن در کاری بدون مجوز مناسب می‌تواند مشکلات جدی بر درخواست مهاجرت در آینده داشته باشد. ادامه مقاله را بخوانید تا درباره گزینه های مختلف مهاجرت به کانادا به صورت کارگر موقت یا دائم بدانید.

چگونه در کانادا شغل پیدا کنیم؟

جست و جوی کار در کانادا ممکن است ترسناک به نظر آید. خوشبختانه، برای افرادی که به دنبال شغل رسمی از طرف کارفرمایان کانادایی‌ها هستند، منابع زیادی وجود دارد. حتما قبل از فرستادن هر گونه درخواستی، برای آماده سازی رزومه‌تان وقت بگذارید و حضور مناسبی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید.

موقعیت‌ های شغلی خاصی در کانادا نیاز به شخصی دارد که قانون دسته بندی شغلی ملی (NOC Code) این کشور را بداند. این قانون برای طبقه‌بندی همه انواع استخدام‌ها با استانداردهای کانادا استفاده می‌شود.

مزایای کار کردن در کانادا

کار کردن در کانادا مزایای زیادی دارد. قوانین کار کانادا تضمین می‌دهد که محل کار ایمنی بالایی دارد و تمام کارفرمایان از قوانین و مقررات مشخصی پیروی می‌کنند که رفاه کارکنانشان را تضمین می‌کند. به علاوه، دستمزدهای کانادا رقابتی است و طبق قانون باید به افراد خارجی دستمزدهای مساوی با همتایان کانادایی‌شان پیشنهاد شود.

بیشتر بخوانید:  معرفی استایل مردانه با شلوار جین مام فیت آبی یخی

در نهایت، بعضی از ویزاهای کاری کانادا این اجازه را می‌دهد که همسر و فرزندان کارگر هم او را همراهی کنند. مزیت قابل توجه دیگر برای افرادی که علاقمند به مهاجرت دائمی به کانادا هستند این است که فرد خارجی با بدست آوردن تجربه کاری در کانادا صاحیت خود را برای تعدادی از برنامه‌های اقامت دائم کانادا بالا می‌برد. برنامه‌های زیر به میزانی متفاوت به تجربه کاری در کانادا امتیاز می‌دهند:

برنامه اکسپرس انتری  Express Entry

برنامه تجربه کانادایی Canadian Experience Class (CEC)

برنامه کارگر ماهر فدرال   Federal Skilled Worker (FSW)

برنامه متخصصان ماهر فدرال Federal Skilled Trades (FST)

برنامه گزینش ایالتی   Provincial Nominee Programs (PNPs)

برنامه مهاجرتی کبک   Quebec Immigration Programs

برنامه آزمایشی مهاجرتی آتلانتیک    Atlantic Immigration Pilot Program

gvkrjngi5unv85yng75y98tu85ctjn90tiu4399tujc9 300x300 ویزای کار کانادا

انواع ویزای کاری کانادا

برای گرفتن ویزای کاری کانادا گزینه‌های متفاوت زیادی وجود دارند. برخی از ویزاهای کاری نیاز به پیشنهاد کار از طرف کارفرمای کانادایی دارند، برای برخی لازم است که کارفرما ارزیابی تاثیر بر بازار کار (LMIA) را ارائه کند، در حالیکه برای سایر کارها لازم است که شخص نوعی ارتباط با کانادا داشته باشد (تحصیلات قبلی، کفالت همسر و غیره ). لطفا برای مشخص کردن ویزای کاری که بیشترین تناسب با شرایط شما را دارد به دسته‌بندی‌های زیر مراجعه کنید:

نیاز به ارزیابی تاثیر بر بازار کار

برنامه کارگران خارجی موقت Temporary Foreign Worker Program (TFWP)

ویزاهای کاری LMIA Work Permits

بخش استعدادهای جهانی Global Talent Stream

نیاز به LMIA نیست، اما نیاز به پیشنهاد کار یا قرارداد استخدام است

برنامه جابجایی بین المللی International Mobility Program (IMP)

ویزاهای کاری معاف از LMIA

ویزاهای کاری NAFTA

ویزاهای کاری CETA

جابجایی درون شرکتی

ویزاهای کاری بدون محدودیت (نیاز به پیشنهاد شغلی یا LMIA نیست)

ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی (PGWP)

بیشتر بخوانید:  بهترین باربری های ایران

کفالت همسر از داخل کانادا

تجربه بین المللی کانادا (IEC)

ویزای کاری بدون محدودیت (BOWP)

همراهی همسر دانشجوی بین المللی

نکته مهاجراتی: ساکنان دائمی کانادا برای کار در کانادا نیاز به ویزای کار ندارند. وضعیت اقامت دائم به شخص این حق قانونی را می‌دهد تا در هر قسمتی از کشور زندگی و کار کند.

چگونه ویزای کاری کانادا را بگیریم؟

فرآیند دریافت ویزای کاری کانادا تا حد زیادی بستگی به این دارد که شخص برای کدام نوع از ویزای کاری درخواست می‌دهد. برای مثال، دانشجوی بین المللی که در کانادا تحصیل می‌کند در اغلب موارد به طور خودکار ویزای کار پاره وقت در کانادا به عنوان بخشی از ویزای تحصیلی او صادر می‌شود.

برای بیشتر درخواست‌های ویزای کاری محدود لازم است که فرد خارجی یک پیشنهاد کاری رسمی از کارفرمای کانادایی داشته باشد که ارزیابی تاثیر بر بازار کار LMIA هم آن را تایید می‌کند. حتی آن دسته از افردی که معاف از داشتن LMIA یا ویزای کاری هستند لازم هستند از پرونده و اسناد خاصی که باید آماده کنند تا مطمئن شوند ورود به کانادا به آنها داده شده اطلاع داشته باشند. دو روش کلی برای گرفتن ویزای کاری کانادا وجود دارد: ویزای کاری محدود و ویزای کاری نا محدود

ویزای کاری محدود بسته به کارفرمایان خاص دارد، این بدین معنا است که فرد خارجی که برایش ویزای کاری محدود صادر شده است باید با همان کارفرما و در همان محل کار کند مگر اینکه ویزای کاری‌شان را تغییر دهند.

dffkvjneog89r8gnhrghbr8vy35vty349itu 300x300 ویزای کار کانادا

پرسش‌ و پاسخ‌های کار در کانادا

اگر یک پیشنهاد شغلی در کانادا داشته باشم، آیا واجد شرایط درخواست ویزای کاری هستم؟

نه لزوما. یک پیشنهاد کاری اگر نیاز به درخواست ویزای کاری خاصی داشته باشد باید الزامات خاصی را رعایت کند تا معتبر در نظر گرفته شود. برای بیشتر ویزاهای کاری موقت، برای اینکه واجد شرایط ویزای کاری باشید، پیشنهاد کاری متقاضی باید

بیشتر بخوانید:  خرید دوربین مداربسته بیسم بر روی موبایل irancctv.center

با ارزیابی تاثیر بر بازار کار مثبت مورد تایید قرار گیرد یا از نیاز به LMIA معاف باشد.

باید به این نکته توجه شود که ایالت کبک فرآیند خاص خودش را برای تعیین اعتبار یک پیشنهاد استخدام دارد.

چطور برای ویزای کاری درخواست دهم؟

رویه تقاضا باتوجه به نوع ویزای کاری مورد نیازتان متفاوت است. اولین گام تشخیص این است که چه ویزای کاری از همه بیشتر مناسب شما است.

چقدر طول می‌کد تا درخواست ویزای کاری من بررسی شود؟

زمان بررسی درخواست ویزای کاری بسته به نوع ویزای کاری و کشوری دارد که متقاضی در زمان درخواست اقامت دارد. همه جا زمان بررسی از چند هفته تا چند ماه است.

چقدر طول می‌کد تا درخواست LMIA من بررسی شود؟

دو نوع درخواست LMIA وجود دارد. LMIA معمول و LMIA ساده. LMIA ساده تنها در ایالت کبک در دسترس است. LMIA معمول مورد به مورد بررسی می‌شود و زمان بررسی برای هر متقاضی تفاوت دارد. معمولا حداقل 5 ماه طول می‌کشد تا درخواست LMIA معمول پاسخی دریافت کند.

اگر کارفرما واجد شرایط بخش استعداد جهانی کانادا باشد، ممکن است شایسته بررسی تسریع شده LMIA باشند. LMIA ساده که برای استخدام کبک تکمیل شده معمولا تقریبا ظرف 2 تا 3 ماه بررسی می‌شود.

میزان موفقیت درخواست ویزای کاری/ LMIAچقدر است؟

تعیین میزان موفقیت درخواست ویزای کاری/ LMIA غیرممکن است، چرا که تمام درخواست‌ها مورد به مورد بررسی می‌شوند. اگر یک  متقاضی الزامات LMIA را داشته باشد، تقاضایش باید تایید شود. اگرچه کارشناسان متقاضیان را بررسی می‌کنند و هر یک از تشخیص خودشان برای انتخاب اینکه درخواست ویزای کاری آنها مورد تایید قرار می‌گیرند یا خیر استفاده می‌کنند.

مطلب پیشنهادی

درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

روزبه‌روز شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت شده‌اند …