طرز تهیه آبغوره خانگی

 %name طرز تهیه آبغوره خانگی

نحوه ی درست کردن آبغوره در منزل

روش درست کردن آبغوره خانگی

آبغوره علاوه بر خاصیت های زیادی که دارد. یکی از چاشنی های پر طرفدار منزل های ایرانی هست. امروز با روش تهیه ی آبغوره آشنا می شوید.

طرز تهیه آبغوره خانگی :

برای تهیه ی آبغوره، باید غوره های مناسب و خوبی را انتخاب کنید. غوره ی عسگری هسته ندارند و خیلی خوب هستند غوره های شیرازی هم از غوره های مناسب برای آبغوره هستند.

تمرکزفکر کنید غوره ها نباید رسیده و شیرین شده باشند.

پس از خریداری غوره، دانه های غوره را از چوب و ساقه ی آن سوا کنید و در کاسه مناسبی بریزید. سپس روی آن ها آب بریزید و آن ها را خوب بشویید و در پایان در آبکش قرار بدهید و آب روی آن ها بریزید.

تمرکزفکر کنید ساقه ای به بین غوره ها نماند زیرا سبب گس شدن آبغوره می شود. اجازه بدهید آب آن ها برود و غوره ها خشک شوند. سپس آن ها را داخل آبمیوه گیری، آب بگیرید و سپس آن ها را از پارچه های ریز بافت نظافت گذشتن بدهید و داخل قابلمه ای بریزید. پس از اتمام کار آن را روی حرارت کم، خیلی کم بجوشانید تا حدی که کف آن خارج شود و کمی تبدیل رنگ بدهد، کف آن را بگیرید. تا رنگ آبغوره ی شما براق شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه شیره خرمالو

زمانی که آبغوره ی شما دیگر کف نکرد آن را خاموش کنید. روی در قابلمه را پارچه ای پاک قرار بدهید تا چیزی داخل آبغوره نریزد و قرار دادن در قابلمه سبب عرق کردن و در پایان کپک آبغوره می شود.

هنگامی که سرد شد آن را داخل شیشه های مخصوص بریزید و در خورشید یا جایی پر نور قرار بدهید. بعد از یک مدت می توانید آن را داخل کابینت و جای تاریک قرار بدهید. رنگ آبغوره ی شما قرمز می شود. اگر هنوز قرمز نشده هست آن را داخل خورشید قرار بدهید.

%name طرز تهیه آبغوره خانگی

طرز درست کردن آبغوره خانگی

نکاتی برای تهیه ی آبغوره :

قرار دادن آبغوره در خورشید سبب قرمز شدن رنگ آن می شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه ترشی گل سیر

 داخل آبغوره قبل از جوش دادن می توانید مقداری نمک بریزید. اگر برای بیمارهایی که فشار خون دارند می خواهید تهیه کنید نمک افزایش نکنید. اما برای خوشمزه شدن می توانید از مقدار کمی نمک استفاده کنید تا فشار را کمتر پایین بیاورد.

 برای تهیه ی آبغوره هرگز از بطری های پلاستیکی استفاده نکنید. زیرا اسیدی بودن آبغوره سبب ایجاد سم در آن می شود.

 روشی دیگر برای تهیه ی آبغوره : می توانید آبغوره را نجوشانید. به این صورت که پس از آب گرفتن آن را داخل پارچی به صورت تغییرناپذیر قرار بدهید تا مواد داخل آن ته نشین شوند و روی آن کف کند، سپس از صافی گذشتن بدهید. و داخل آن نمک بریزید و هم بزنید. و در پایان داخل بطری های شیشه ای بریزید. در این روش باید قبل از آب گرفتن غوره ها آن ها را روی دستمالی پهن کنید تا کاملا خشک شوند. زیرا نمی جوشانیم و سبب کپک زدن آبغوره می شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه ترشی پوست پرتقال به روش های متفاوت

 جوشاندن آبغوره سبب قرمزتر شدن رنگ آبغوره و ترش شدن و ماندگاری بیشتر آن می شود.

 شیشه هایی که برای نگهداری آبغوره استفاده می کنید باید قطعا پاک و خشک باشند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع ترشی خرفه

طرز تهیه ترشی خرفه طرز تهیه انواع ترشی با خرفه ترشی خرفه را میتوانید با …