کابینت ام دی اف mdf از کجا بخریم ؟

t35mj5nt93fu5not53t 300x200 کابینت ام دی اف mdf از کجا بخریم ؟

چوبmdf چیست؟

تخته فیبر چگالی متوسط (MDF) یک محصول چوبی مصنوعی و مهندسی شده است که با فشرده سازی الیاف چوب نرم یا چوب سخت با موم و رزین تحت فشار و درجه حرارت بالا تولید می‌شود.

چوب ام دی اف با توجه به ویژگی های متفاوت آن در صنایع مختلف از جمله مبلمان، کابینت، عایق بندی، سقف‌های شیب‌دار، کفپوش، پروژه‌های تزئینی، جعبه‌های بلندگو، درب‌ها و… کاربرد دارد.

رایج‌ترین کاربرد MDF در صنعت کابینت سازی است. بیشتر کابینت‌های آشپزخانه از چوب طبیعی و عناصر MDF تشکیل شده است. تخته MDF معمولاً به دلایلی مانند سهولت در پاک کردن آلودگی‌های روی سطح کابینت، رنگ آمیزی راحت‌تر و سایر مزایای آن در درب‌ها و روکش داخلی کابینت‌ها یافت می‌شود.

برای خرید آنلاین انواع کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF میتوانید وارد لینک https://orinab.com شوید.

مزایای تخته فیبر با چگالی متوسط (MDF)

MDF  برای مردم ارزش اقتصادی دارد زیرا از نظر قیمت ارزان است. بنابراین، خرید آن‌ در دسترس همه است و ظاهری شبیه به چوب طبیعی دارد.

MDF به دلیل چگالی و ساختار سازگار، می‌تواند با استفاده از ابزارهای برش CNC با سرعت بالا، ماشین کاری شود تا انواع پروفیل های سه بعدی مختلف را برای درب‌های کابینت ایجاد کند. طرح‌های زیادی را می‌توان با دستگاه‌های مناسب بر روی آن‌ها ترسیم کرد و این ویژگی سبب شده که کابینت‌های ام دی اف از تنوع رنگ و طرح‌های بالایی برخوردار باشند.

MDF متراکم‌تر از چوب طبیعی است، گره یا پیچش ندارد و جلوه بسیار صاف تری را ارائه می‌دهد که این امر MDF را به یک ماده ایده آل برای ساخت درب‌های کابینت رنگ شده تبدیل می‌کند.

پاک کردن و زدودن آلودگی و لکه‌ها از روی سطح کابینت‌های ام دی اف آسان است.

بیشتر بخوانید:  پرسه ببر در خیابان های هیوستون +تصاویر

چوب ام دی اف ترک نمی‌خورد و این قابلیت باعث شده که استفاده از چوب ام دی اف در ساخت درب‌های کابینت بیشتر شود.

برای مشاهده ی قیمت به روز انواع کابینت ام دی اف اینجا را کلیک نمایید !

3tvp45jnyh9845mjftpo45tm 300x191 کابینت ام دی اف mdf از کجا بخریم ؟

علاوه بر همه این مزایا ساخت کابینت‌های آشپزخانه به صورت سفارشی، از جنس ام دی اف بسیار رایج و آسان‌تر است.

MDF در برابر تغییرات دما و رطوبت مقاومت بالاتری دارد، همچنین دارای سطحی صاف و بدون دانه است که آن را به گزینه بهتری برای کابینت‌های رنگ شده تبدیل می‌کند. این ماده به دلیل داشتن رزین‌هایی که الیاف چوب را در کنار هم نگه می‌دارد، در برابر آفات و حشرات مقاوم‌تر است.

سوالات متدوالی که ممکن است در مورد کابینت ام دی اف پیش آید:

1-چه زمانی و چرا از ام دی اف استفاده می‌کنیم؟

صاحبان خانه درب‌های کابینت ام دی اف جامد را برای دوام، مقرون به صرفه بودن، ظاهر یا هر ترکیبی از این سه انتخاب می کنند. پایداری این ماده مزیت قابل توجهی دارد، به ویژه در آشپزخانه‌ها و حمام‌ها، که معمولاً تغییرات چشمگیر و سریع دما و رطوبت را تحمل می کنند.

2- آیا دانه چوب در MDF وجود دارد؟

خیر، هیچ دانه چوبی در ام دی اف وجود ندارد. فرآیند تولید MDF شامل مخلوط کردن خمیر چوب با رزین است که منجر به یک روکش فوق العاده صاف می‌شود که ظاهر دانه مانندی را که در چوب طبیعی می‌بینید ندارد این روکش هنگام رنگ آمیزی ظاهری صاف و یکدست ایجاد می‌کند. برای مشتریانی که قصد دارند کابینت خود را رنگ آمیزی کنند، این ماده به ایجاد ظاهری بی عیب و نقص در آشپزخانه، حمام یا هر اتاق دیگری که در آن کابینت را نصب می‌کنید، کمک می‌کند. همچنین خرد نمی‌شود، به این معنی که برای صاف نگه داشتن آن در طول زمان نیازی به سمباده زدن یا نگهداری آن نیست.

بیشتر بخوانید:  آموزش طراحی سایت ارزان در سال 1401 – آکادمی پارس اینفوتک

کابینت mdf ارزان قیمت !

rfd4mt93oj4jmtjfpo3etjop35tk 200x300 کابینت ام دی اف mdf از کجا بخریم ؟

3- آیا ام دی اف سازگار با محیط زیست است؟

بله، ام دی اف یک محصول سازگار با محیط زیست است زیرا ساخت آن مستلزم استفاده از مواد زائد چوب است. برخلاف چوب طبیعی، هیچکس درختان را برای ساخت ام دی اف قطع نمی‌کند و استفاده از ضایعات چوب به جای دور ریختن آنها یک امتیاز است!

4-  آیا برای نگهداری ام دی اف باید کاری انجام دهم؟

خیر، ام دی اف ماده ای است که برای حفظ ظاهر خود نیازی به کار زیادی ندارد. با این حال، ام دی اف برای جلوگیری از جذب آب نیاز به آب بندی و رنگ آمیزی دارد، بنابراین حتما قبل از استفاده تمام محصولات ام دی اف را آب بندی کنید.

5-  آیا ام دی اف سنگین است؟

بله، ام دی اف بسیار متراکم است که آن را از چوب یا تخته سه لا سنگین تر می‌کند. ترکیب جلوی درب‌های ام دی اف با تخته سه لا یا جعبه کابینت چوب جامد یک راه عالی برای ایجاد کابینت‌های محکم و بادوام در هر اتاقی از خانه شما است. همچنین نصب MDF با استفاده از سخت افزار مناسب بسیار مهم است، زیرا ام دی اف ممکن است برخی از پیچ‌ها را به درستی نگه ندارد.

6- قیمت درب‌های کابینت ام دی اف چقدر است؟

هزینه درب ام دی اف بسته به اندازه و سبکی که سفارش می‌دهید متفاوت خواهد بود. با این حال، درب‌های کابینت ام دی اف ارزان تر از همتایان چوب جامد خود هستند، و آن‌ها را به گزینه ای ایده آل برای صاحب خانه‌هایی تبدیل می کند که به دنبال راه هایی برای افزایش بودجه بازسازی خود هستند. اما مقرون به صرفه بودن را با کیفیت پایین اشتباه نگیرید. وقتی ام دی اف به درستی مهر و موم شود، طول عمر و دوام را فراهم می کند که با همتایان چوبی خود رقابت می کند. و زمانی که رنگ آمیزی شده و به درستی تمام شود زیبا به نظر می رسد!

بیشتر بخوانید:  بهترین باربری های ایران

کابینت ام دی اف(MDF) از کجا بخریم؟

روش‌های مختلفی برای خرید این نوع کابینت‌ها وجود دارد، اما از آنجایی امروزه اکثر خرید‌ها اینترنتی شده است و خرید اینترنتی هم راحت‌تر و هم در خیلی موارد بصرفه تر است، کابینت‌ها را هم می‌توان اینترنتی سفارش داد.

اما نحوه خرید اینترنتی کابینت ام دی اف( MDF) چگونه است؟

خرید اینترنتی کابینت نباید استرس زا باشد. اگر مراحل درست  را طی کنید، می تواند کاملاً ساده باشد.

1- در ابتدا جنس مورد نظر(فلزی درب چوبی، ام دی اف، هایگلاس و ممبران) برای کابینت خود را انتخاب کنید.

2- رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هنگامی که متریالی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کردید، می‌توانید لیست رنگ‌های موجود را برای هر کدام مشاهده کنید.

3- کابینت های خود را اندازه گیری کنید

هم می‌توانید خودتان نصاب ببرید تا اندازه مورد نیاز را برای شما بگیرد و هم از نصاب‌های مجموعه ارینب استفاده کنید و یا  راهنمای اندازه گیری موجود در سایت  که به شما در این فرآیند کمک می‌کند استفاده کنید.

4- سفارش خود را ثبت کنید

هنگامی که متریال خود را انتخاب کردید، رنگ خود را انتخاب کردید و کابینت خود را اندازه گرفتید، وقت آن است که سفارش دهید.

خرید کابینت ممبران یا وکیوم با ضمانت پایین ترین قیمت!

مطلب پیشنهادی

شیردهی بعد از ماموپلاستی

شیردهی از موضوعات مهم و حیاتی در مراحل اولیه زندگی نوزادان است و یک تجربه …