چگونه موهای بلندتری داشته باشیم؟

53gc45g45 300x134 چگونه موهای بلندتری داشته باشیم؟

رشد موهای بلند و سالم نیاز به مراقبت و صبر دارد. در حالی که می توانید کارهایی مانند ماساژ پوست سر و مصرف بیوتین برای تشویق رشد جدید انجام دهید. چالش بزرگتر جلوگیری از آسیب و شکستگی موهای موجود است. اصلاح منظم، استفاده از محصولات مو ، و پرهیز از درمان‌ها و مدل‌های خشن، همگی می‌توانند به حفظ سلامت موهای شما کمک کنند. تغییرات سبک زندگی، مانند خوردن یک رژیم غذایی سالم برای مو، نیز مهم است. زمان و تلاش می‌خواهد، اما با کمی اراده، می‌توانید موهای بلند و دلپذیر رویاهایتان را رشد دهید.

روش اول ؛ تشویق رشد جدید

۱. روزانه پوست سر خود را ماساژ دهید.

موهای سالم از پوست سر شروع می شود. ماساژ دادن پوست سر به مدت 5 دقیقه در روز می تواند به تحریک جریان خون در فولیکول های مو کمک کند. این به نوبه خود رشد موهای جدید را تشویق می کند. می توانید هنگام شامپو زدن یا هر زمان که چند دقیقه وقت دارید. پوست سر خود را زیر دوش ماساژ دهید.
برای ماساژ پوست سر به جای ناخن از پدهای انگشتان خود استفاده کنید. ناخن های شما ممکن است باعث تحریک و شکستن پوست شما شود اگر خیلی سخت ماساژ دهید.

45tvgt45y45 300x200 چگونه موهای بلندتری داشته باشیم؟

۲. هر روز 3-4 قطره روغن نعناع را به پوست سر خود بمالید.

اسانس نعناع فلفلی می تواند به تحریک رشد مو کمک کند زمانی که مستقیماً روی پوست سر شما استفاده شود. چند قطره را روی پوست سر خود بمالید و با پدهای انگشتان خود ماساژ دهید. این روند را حداقل یک بار در روز به مدت حداقل 4 هفته تکرار کنید تا رشد جدید را تشویق کنید.
برای به دست آوردن بهترین نتایج، از چند قطره اسانس نعناع واقعی مخلوط با 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) روغن نارگیل استفاده کنید. از روغن معطر نعناع استفاده نکنید. روغن های معطر بوی نعناع فلفلی می دهند، اما اثر محرک مشابهی را ندارند.

۳. از محصولات حمام مخصوص رشد مو استفاده کنید.

برخی از شامپوها و نرم کننده ها به طور خاص برای تقویت رشد مو و کمک به شما در دستیابی به موهای بلند فرموله شده اند. به دنبال شامپویی برای بهداشت و مراقبت از مو باشید که بگوید برای رشد مو فرموله شده است و دارای ترکیباتی مانند:
بیوتین
ماینوکسیدیل
نیاسین
روغن درخت چای
ویتامین E

۴. روزانه 5000 میکروگرم مکمل بیوتین مصرف کنید.

بیوتین یا ویتامین B7 یک ویتامین ضروری B است. مدت‌هاست که برای کمک به رشد موهای جدید استفاده می‌شود و اغلب جزء اصلی سایر مکمل‌های مو است. حداقل 5000 میکروگرم هر روز مکمل مصرف کنید تا موهایتان بلندتر و ضخیم شود.
مکمل های بیوتین بدون نسخه در اکثر داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی سالم در دسترس هستند. همچنین می توانید به دنبال ویتامین های مو، پوست و ناخن باشید که حاوی بیوتین هستند.
بیوتین به عنوان یک درمان موضعی نیز موجود است. اگر بیوتین موضعی را انتخاب می کنید. دستورالعمل های کاربرد روی بسته بندی را دنبال کنید.

روش دوم ؛ جلوگیری از آسیب به موهای موجود

۱. موهای خود را 3-4 بار در هفته بشویید.

برخی از افراد پس از کاهش میزان شستشو با شامپو و نرم کننده، موهای بلندتری را گزارش کرده اند. هر 2 تا 3 روز یکبار موهای خود را بشویید. در روزهای بدون شستشو، هنگام دوش گرفتن از کلاه دوش استفاده کنید و از شامپوی خشک استفاده کنید تا روغن را کنترل کنید.
اگر موهای شما به راحتی گره می خورد، ممکن است نیاز به شستشوی مکرر داشته باشید. استفاده از محصولات بهداشتی مو همچون نرم کننده مو به صورت روزانه یا یک روز در میان می تواند به جلوگیری از گره خوردن کمک کند که در غیر این صورت ممکن است باعث شکستگی شود.

بیشتر بخوانید:  علت و روش های درمان آکنه کیستیک یا جوش کیستیک

46y45v4 300x225 چگونه موهای بلندتری داشته باشیم؟

۲. هر 8 تا 12 هفته یک بار اصلاح کنید.

آسیب اغلب از انتهای موهای شما شروع می شود و به سمت بالا به سمت ریشه حرکت می کند. داشتن تریم های معمولی آسیب را در مسیرهای آن متوقف می کند و انتهای شکاف را از بین می برد و مو های شما را برای مدت طولانی حفظ می کند. هر 2 تا 3 ماه یکبار به آرایشگر خود مراجعه کنید و از او بخواهید که بیش از 0.5 اینچ (13 میلی متر) را از انتهای شما جدا کند تا از گسترش آسیب جلوگیری شود.

اگر موهای شما به طور غیرمنتظره ای در اثر تصادف با یک ابزار داغ یا یک درمان شیمیایی آسیب دید. در اسرع وقت به آرایشگر خود مراجعه کنید.
اگر وقت یا پول لازم برای قرار ملاقات های منظم در سالن را ندارید. می توانید سعی کنید موهای خود را خودتان کوتاه کنید. اگر می خواهید این کار را انجام دهید، یک قیچی موی خوب تهیه کنید. آنها تفاوت بزرگی ایجاد می کنند.

۳. استفاده از ماسک مو برای آبرسانی

برای یک دوز آبرسانی هفتگی از یک ماسک مو حالت دهنده عمیق استفاده کنید. درمان های حالت دهنده عمیق می تواند به محافظت از تارهای شما و دور نگه داشتن گره ها کمک کند. به دنبال ماسک مویی باشید که برای نوع موهای شما (مانند ضخیم، نازک، مجعد، خشک، رنگ شده و غیره) فرموله شده باشد. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی برای شما مناسب است. از آرایشگر خود برای انتخاب محصول مناسب برای شما کمک بخواهید.
ماسک را بعد از شامپو روی موهایتان بمالید و بگذارید تا مدت زمانی که روی بسته بندی توصیه شده روی موهایتان بماند. برخی از ماسک ها ممکن است 3-5 دقیقه طول بکشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است 10-15 دقیقه طول بکشد. سپس، ماسک خود را زیر دوش بشویید.
ماسک های مو را می توانید در اکثر فروشگاه های لوازم آرایشی و همچنین در بسیاری از داروخانه ها پیدا کنید.

۴. مقداری که موهایتان را برس می زنید را به حداقل برسانید.

برس زدن می‌تواند باعث شکستگی و کشیدن موهای سالم شود، بنابراین مقدار شانه زدن را تا حد امکان کاهش دهید. سعی کنید فقط برای از بین بردن گره ها بعد از دوش گرفتن یا هنگام حالت دادن به موهایتان، برس بزنید.

وقتی موهایتان را برس می زنید، حتما از برس و شانه مو مناسب استفاده کنید. شانه دندانه پهن یا شانه دوش بر روی موهای مرطوب و خشک به خوبی عمل می کند تا گره ها را بدون کشیدن بیش از حد از بین ببرد. برس های موی طبیعی نیز به خوبی کار می کنند، اما برای موهای خشک مناسب هستند.

بیشتر بخوانید:  بهترین روش برای تمیز کردن برس مو

35t34t34 300x169 چگونه موهای بلندتری داشته باشیم؟

۵. استفاده از ابزارهای سبک داغ را محدود کنید.

گرما به مو های شما از کوتیکول تا نوک آسیب می رساند. به همین دلیل بهتر است تا حد امکان از ابزارهای داغ دوری کنید. این شامل سشوار، اتوی تخت، اتو فر کننده، برس داغ، کرامپر و غلتک داغ است.
اگر باید موهای خود را سشوار خشک کنید، از حالت کم استفاده کنید و به انتهای خود بچسبید.
اگر حتما باید از ابزار داغ روی موهایتان استفاده کنید از اسپری حرارتی استفاده کنید.

۶. استفاده از حوله های پارچه ای

از پارچه های تری خودداری کنید و از حوله میکروفیبر روی موهای خیس استفاده کنید. برخی از مواد، مانند پارچه تری، می تواند به موهای خیس آسیب برساند. از استفاده از حوله های پارچه ای برای خشک کردن موها خودداری کنید. در عوض، اجازه دهید تا جایی که می توانید در هوا خشک شود. اگر نیاز دارید آب اضافی را از موها خارج کنید، از حوله میکروفیبر استفاده کنید. هرگز آن را نپیچید و بالای سرتان بگذارید. در عوض، آب اضافی را به آرامی فشار دهید.

3rfgc35t543 300x300 چگونه موهای بلندتری داشته باشیم؟

۷. خودداری از درمان های شیمیایی

برای جلوگیری از آسیب از درمان های شیمیایی خشن صرف نظر کنید. درمان هایی مانند رنگ کردن، هایلایت کردن، پر کردن، صاف کردن شیمیایی و روشن کردن موهای شما همگی باعث آسیب می شوند. اگر می خواهید مو های بلند و خوش حالت داشته باشید، باید همه اینها را از روتین خود حذف کنید.
اگر در حال حاضر موهای رنگ شده یا تحت درمان شیمیایی دارید، با آرایشگر خود در مورد اینکه چگونه مدل خود را به بهترین شکل تغییر دهید، صحبت کنید.

۸. مدل موهای شل و نامرتب را انتخاب کنید

مدل موهای شل مانند دم اسبی کم یا مدل های نامرتب را انتخاب کنید. بسیاری از مدل‌های مو برای پوست سر و تارهای سر سخت هستند. مدل هایی که موهای شما را سفت می کنند، مانند دم اسبی های بلند یا صاف و انواع خاصی از بافته ها، باعث شکستن مو می شوند. تا حد امکان با کوتاه کردن موها یا مدل های شل مانند دم اسبی کم پشت و مدل های نامرتب از آسیب دیدن موهای خود جلوگیری کنید.
به خصوص از استایل هایی که تنش زیادی به لبه های سر و گردن شما وارد می کنند اجتناب کنید.
اکستنشن‌ها ممکن است در حال حاضر زیبا به نظر برسند، اما ممکن است موهای شما وقتی آنها را بیرون می‌آورید بدتر شوند. سعی کنید تا حد امکان از این مدل ها پرهیز کنید یا از اکستنشن های گیره دار استفاده کنید تا احتمال آسیب رساندن به موهایتان را کاهش دهید.

روش سوم ؛ ایجاد تغییرات در سبک زندگی

۱. خوابیدن روی پارچه یا ملحفه مناسب

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مو، روی یک روبالشی ابریشمی یا ساتن بخوابید. تصور می شود که ابریشم و ساتن روی موهای شما نرم تر از پنبه هستند. این مواد ممکن است به جلوگیری از گره خوردن کمک کنند، که به نوبه خود می تواند باعث شکستگی شود. روی چند روبالشی ابریشمی یا ساتن خوب سرمایه گذاری کنید تا موهایتان بلند و درخشان بماند.
روبالشی های ابریشمی نسبتاً مقرون به صرفه را می توانید در بسیاری از فروشگاه های کالاهای خانگی و همچنین آنلاین پیدا کنید. ساتن کمی مقرون به صرفه تر از ابریشم است.

بیشتر بخوانید:  ژلیش ناخن چیست ؟ آموزش زدن ژلیش ناخن

۲. رژیم غذایی سالم

برای تقویت رشد مو از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید. برای اینکه بیشترین بهره را از موهایتان ببرید، باید آن ها را به درستی تغذیه کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. رژیمی را هدف قرار دهید که پروتئین را در اولویت قرار دهد. پروتئین های بدون چربی باید حدود 15 تا 25 درصد از کالری روزانه شما را تشکیل دهند. همچنین، مقدار زیادی سبزیجات سبز برگ مصرف کنید و مصرف آب خود را نیز افزایش دهید.
رشته های خود را با غذاهای غنی از آهن مانند اسفناج، لوبیا و مقادیر متوسط گوشت قرمز بدون چربی تغذیه کنید. علاوه بر این، موهای شما از افزایش دریافت آهن، امگا 3، روی و بیوتین سود می برند.
غلات کامل، صدف، کره بادام زمینی و دانه ها همگی منابع خوبی از روی هستند.
میوه ها و سبزیجات بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آنها حاوی ویتامین های A، C و E هستند که همگی ممکن است به حفظ سلامت پوست سر و مو کمک کنند. ویتامین C به ویژه در صورت ریزش مو به دلیل کمبود آهن می تواند مفید باشد، زیرا ویتامین C به بدن شما کمک می کند آهن را جذب کند.

3rcf35t 300x212 چگونه موهای بلندتری داشته باشیم؟

۳. دوری از استرس

عوامل استرس زا را مدیریت کنید خوب غذا خوردن، ورزش منظم، و استراحت خوب شبانه، همگی عوامل مهمی برای رهایی از استرس هستند. استرس شدید از هر نوعی می تواند منجر به انواع علائم فیزیکی از جمله کاهش یا توقف رشد مو شود.
سعی کنید حداقل 5 روز در هفته حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط داشته باشید. سرعت نسبتاً شدید، سرعتی است که در آن شما همچنان می‌توانید مکالمه داشته باشید. این نه تنها برای بدن شما مفید است، بلکه می تواند به آرامش ذهن شما نیز کمک کند.
مدیتیشن یا تمرینات تنفس عمیق را امتحان کنید تا به شما کمک کند وقتی استرس خاصی دارید ذهن خود را آرام کنید.

۴. مراجعه به پزشک

اگر متوجه ریزش مو شدید با پزشک خود صحبت کنید. اگر به طور قابل توجهی کندی رشد مو یا هر گونه ریزش مو دارید، ممکن است یک مشکل پزشکی داشته باشید. با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید تا در مورد علائم خود صحبت کنید و هر گونه آزمایش تشخیصی را که ممکن است نیاز داشته باشید جستجو کنید.
ژنتیک یا سابقه خانوادگی نیز می تواند در سلامت و رشد مو نقش داشته باشد.
زنان به ویژه زمانی که سطح آندروژن بالایی دارند، مستعد ریزش مو هستند. این در شرایطی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک رایج است.

3r5gct54t5 300x200 چگونه موهای بلندتری داشته باشیم؟
 

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

[ad_1] آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید …