کبوتر نامه‌رسان، سری‌ترین ابزار‌ نظامی چین

2695675346 کبوتر نامه‌رسان، سری‌ترین ابزار‌ نظامی چین

ارتش چین بیش از یک دهه است که مشغول سرمایه گذاری در ایجاد نوع دیگری از هواپیماهای جنگی مخفیانه است؛ این ابزارهای نظامی جدید همان کبوترهای نامه‌رسان ساده‌ای هستند که در انیمیشنها نمونه‌اش را بسیار دیده‌ایم.

طبق گزارش رسانه‌های دولتی، اواخر سال گذشته، ارتش «چنگدو» یا همان ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) آموزش ۱۰ هزار کبوتر را به عنوان بخشی از کارزار ساخت «ارتش کبوتر‌های ذخیره» آغاز کرد که پشتیبانی از زیرساخت‌های ارتباطی نظامی سنتی را در صورت ناکارآمدی جنگ مدرن بر عهده دارند.

«چن هونگ» یک متخصص نظامی در نیروی هوایی، پس از اعلام این خبر به تلویزیون مرکزی چین گفت: این کبوتر‌های نظامی عمدتاً برای انجام مأموریت‌های ویژه نظامی در میان نیرو‌های مستقر در مرز‌های زمینی یا مرز‌های اقیانوس فراخوانده می‌شوند. بر اساس گزارش‌ها، این پرندگان به پایگاه‌های ارتباطی در سراسر منطقه دور افتاده و کوهستانی جنوب غربی چین، به ویژه در اطراف کوهپایه‌های هیمالیا فرستاده می‌شوند. این کبوتران با سرعت حداکثر ۷۵ مایل (۱۲۰ کیلومتر) در ساعت پرواز می‌کنند و برای حمل محموله‌هایی با وزن حداکثر ۳.۵ اونس (۱۰۰ گرم) آموزش خواهند دید.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نادر سلیمانی + عکس نادر سلیمانی و خانواده اش

چین سابقه طولانی در به کار گرفتن پرندگان برای اهداف نظامی دارد، زیرا کبوتر‌های پیام رسان بیش از هزار سال است که در این کشور استفاده می‌شوند و حداقل از اواخر دهه ۱۹۳۰ کبوتر‌ها درجه نظامی منحصر به فرد خود را به دست آوردند.

در سال ۱۹۳۷، ستوان «کلر لی شینو»، خلبان بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده، برای سرپرستی گروهی از خلبانان تحت حمایت ایالات متحده معروف به «ببر‌های پرواز»، که وظیفه پرواز در هوا را برای دفع حمله ژاپنی‌ها به چین را بر عهده داشتند، وارد این کشور شد.

«شینو» صد‌ها کبوتر پیام رسان را برای استفاده در جنگ به همراه خود آورد و پس از جنگ، پرندگان را رها کرد. این گروه از کبوتر‌ها هسته تیپ یکم کبوتران نظامی ارتش آزادیبخش خلق را تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید:  بازیگر ایرانی با سوفیا لورن همبازی شد (عکس)

2507684840 کبوتر نامه‌رسان، سری‌ترین ابزار‌ نظامی چین

امروز کبوتر‌ها در کنار ۱۰ هزار سگ در ارتش آزادیبخش خلق برای نگهبانی از انبار‌های نظامی، کمک به نیرو‌های ویژه پلیس و پشتیبانی از نیرو‌های مرزی خدمت می‌کنند. گزارش‌ها می‌گویند که هر سال دو هزار سگ جدید برای اهداف نظامی در چین ثبت می‌شوند.

نقش اسب‌ها که روزگاری قسمت مهمی از عملیات نظامی بود، امروزه در زمینه نظامی کمرنگ شده، زیرا سواره نظام‌های ارتش آزادیبخش خلق با گذشت زمان به یک نقش حاشیه‌ای تبدیل شدند. گفته می‌شود که کمتر از هزار سرباز در سواره نظام ارتش آزادیبخش خلق حضور دارند و کسانی که باقی مانده‌اند بیشتر در نمایشگاه‌ها یا فیلمبرداری فیلم‌ها شرکت می‌کنند. ارتش چین تنها سیستمی نیست که در مواقع ناخوشایند به این جنگجویان بالدار متوسل می‌شود، در هنگام جنگ جهانی دوم صد‌ها کبوتر بر فراز نرماندی برای سربازانی که می‌ترسیدند پیام‌های رادیویی آن‌ها توسط نازی‌ها رهگیری شود، به پرواز درآمدند.

بیشتر بخوانید:  فال روز سه شنبه 10 دی 1398

نیرو‌های نظامی تنها کسانی نیستند که از کبوتر‌ها استفاده میکنند بلکه مجرمان نیز کبوتر‌ها را مفید می‌دانند: در سال ۲۰۱۱، مقامات کلمبیا کبوتری را که قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر به همکاران زندانی خود استفاده می‌کردند دستگیر کردند، پرنده مذکور به دلیل سنگینی حاصل از کوکائین و ماری جوانا قبل از عبور از دیوار‌های زندان از طریق آسمان به پشت خود سقوط کرد.

پرندگان همچنین در چین برای تفریح مورد استفاده قرار می‌گیرند. مسابقه کبوتر‌ها – و به طور کلی پرورش کبوتر‌ها – در میان طبقه متوسط در چین بسیار گسترش یافته است. در اواخر ژانویه ۲۰۱۱ در یک حراج کبوتر در بلژیک، یک پیشنهاد کننده چینی که نامش فاش نشده بود با پرداخت ۲۰۰۰۰۰ دلار برای یک کبوتر نژاد بلژیک، رکورد جهانی خرید یک کبوتر را شکست تا «برگزیده برگزیدگان» مسابقه کبوتر شناخته شود.

تابناک باتو

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته های زیبا درباره مادر

عکس نوشته های روز مادر عکس نوشته درباره مادر تبریک روز مادر متن تبریک روز …