نکته های کلیدی برای حفاظت از خانه

از دغدغه ها و مورد های بسیار مهم هر فرد ، سرقت از منزل آن می باشد . سارقان همیشه یک راه هایی برای ورود به خانه پیدا می کنند . پس بهترین کار بالا بردن امنیت منزل  و یا ساختمان می باشد .راه های بسیاری برای بالا بردن امنیت در خانه وجود دارد که چند مورد آن را به شما می گوئیم.

cskmfco4ut9yut945h4tbiwhkjwbf4yrt984cyt784y5ru2o3iur9op32qjxr 281x300 نکته های کلیدی برای حفاظت از خانه

  • ایمن کردن ورودی های منزل

سارقان در درجۀ اول ، درهای ورودی منزل به ذهنشان می رسد .پس سالم بودن قفل های درب ها ورودی بسیار قابل اهمیت می باشد و هم چنین از درب های پارکینگ و ساختمان اطمینان کامل را به دست آورید .باز کردن درب های معمولی کار آسانی برای  آن ها می باشد و استفاده از درب های ضد سرقت و درب های کشویی ، به نسبت امنیت بالایی را برای منزل تان ایجاد می کند. علاوه بر این استفاده از حفاظ بسیار عالی می باشد .هم چنین قرار دادن چند قفل بر روی درب ها و حفاظ ها باعث به درد سر انداختن دزدان می شود و یا استفاده از یک قفل هوشمند بسیار فکر و ایدۀ خوبی است. در صورت نقل مکان به یک منزل جدید حتماً قفل ها را تعویض نمائید .

  • پنهان نکردن کلید در بیرون منزل

هرگز کلید منزل را در بیرون خانه پنهان نکنید ،زیرا دزدان به راحتی آن ها را پیدا می کنند و استفاده از کلیدهای هوشمند راه حل مناسبی می باشد .

  • نورپردازی اصولی خانه

نصب کردن لامپ های متعدد در راهروها و حیاط خانه که در شب روشن باشد و یا استفاده کردن از سیستم های هوشمند که در زمان ورود به حیاط و یا منزل ، لامپ ها روشن شود . مکان تاریک شرایط امن را برای افراد دزد فراهم می نماید و قسمت های تاریک در اطراف منزل تان را خطرناک می کند و استفاده از نورپردازی اصولی و مناسب مشکلی را ایجاد نخواهد کرد .

  • نصب دزدگیر
بیشتر بخوانید:  نکات سفارش و ساخت پروتز دست و انگشت مصنوعی

نصب سیستم های هشدار دهنده و دزدگیر برای منزل و یا ساختمان ، امنیت آن را بالا می برد و استفاده از دزدگیرها با چراغ چشمک زن موجب ترس در افراد دزد می شود .در صورت مستأجر بودن هم از سیستم های بی سیم موجود در بازار استفاده کنید، که هزینه های بالایی هم ندارد و در زمان اسباب کشی می توانید آن را با خود ببرید .

  • قفل کردن وسایل هایی برای شکستن درب و پنجره

وجود نردبان  و وسایل و تجهیزات باغبانی به دزدان کمک می کند که درب و پنجره را خیلی راحت تر باز کنند ،سعی کنید آن را در یک جای امن و مناسبی نگهداری نمائید و حتماً قفل کنید .

  • مخفی نمودن وسایل با ارزش و پول های نقدی خود

لپ تاپ و پول و جواهرات و تلفن های هوشمند و غیره جزو وسایل هایی می باشد که افراد سارق دنبال آن هستند. سعی کنید آن را در جلوی چشم قرار ندهید و یا در خانه نگه ندارید و طلا و پول خود را در کلید صندوق امانات بگذارید. در صورت وجود گاوصندوق آن را در جلوی چشم قرار ندهید

  • نصب نرده ها و محافظ در اطراف خانه ، محدود کردن دسترسی ها
بیشتر بخوانید:  جمجمه‌ای که یک شبه ارزشمند شد+عکس

نصب نرده و حفاظ های شاخ گوزن بر روی دیواز منازل یکی از راه های امنیتی می باشد و استفاده از بوته ها و گیاهان خاردار و گل های خاردار از راه های بازدارندۀ دزدان می باشد .

  • خطرات تهدید کنندۀ طبقۀ اول و دوم

انجام نکات ایمنی برای طبقۀ اول و دوم ساختمان بسیار مهم می باشد و تمام نکات  ایمنی مانند پوشاندن بالکن تراس و درها و پنجره بسیار قابل اهمیت می باشد . بستن در و پنجره ها در زمان خواب استفاده از نرده ها در تراس و بالکن و پنجره های خود و یا گذاشتن سنسورهایی در پنجره که در زمان باز شدن ،افراد خانواده را در جریان می گذارد .

  • فریب دادن دزدان

کشیدن تمام پرده ها ،تا داخل منزل مشخص نباشد و روشن کردن یک چراغ که دزد فکر کند در منزل ،یک شخصی قرار دارد . نگهداری یک سگ نگهبان در منزل و یا استفاده از شبیه ساز الکترونیکی که در زمان ورود یک فرد پارس کند .

  • همسایه های نظارت کننده

در صورت صمیمی بودن با همسایه ها از آن ها همکاری بخواهید که در صورت مشکل با شما تماس بگیرند .

  • استفاده از دوربین مدار بسته

در نزدیک درب های ورودی حتماً از دوربین مدار بسته استفاده نمائید

  • به صورت مخفی مسافرت بروید

بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی ، مسافرت خود را ،حتی رفت و برگشت خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و این بسیار کار خطرناکی است

  • نگهداری وسایل با ارزش در گاو صندوق
بیشتر بخوانید:  عکس دیلی میل از درخواست کمک یک موش!

با وجود گاو صندوق در دیوارها و یا کف خانه ها می توانید وسایل های گران بهای خود را در آن قرار دهید .

  • ننوشتن پلاک و یا شمارۀ واحد بر روی دسته کلید

در صورت نوشتن شماره پلاک بر روی دسته کلید خیلی راحت، افراد دزد را به خانۀ شما می آورد و سعی کنید هرگز شمارۀ آپارتمان را بر روی کلید ننویسید  و اگر نیاز به یادداشت شماره واحد و آدرس دارید، آن رادر گوشی هوشمند خود بنویسید

  • خرید بیمه آتش سوزی برای منزل

وقتی بیمه داشته باشید می توانید به حفظ سرمایه خانه با بیمه آتش سوزی بیاندشید. این بیمه به شما امکان می دهد که در عین حال اینکه مواظب خانه و وسایل زندگی خود هستید، در صورتی که به هر دلیل اتفاقی افتاد، از نظر مالی دچار زیان نشوید.

  • از بین بردن کارتن ها و جعبه های وسایل با ارزش

در صورت خرید وسایل جدید برقی و با ارزش در منزلتان مانند تلویزیون ، لپ تاپ ، تب لت ، کنسول های بازی و غیره آن را در جلوی درب منزل قرار ندهید ، زیرا باعث جلب توجه افراد و دزدان می شود .

امنیت بسیار مهم است زیرا اموال ما را حفظ می کند و اگر به صورت اصولی امنیت را ایجاد نکنیم حتی تهدید کنندۀ جان ما می شود.

مطلب پیشنهادی

شیردهی بعد از ماموپلاستی

شیردهی از موضوعات مهم و حیاتی در مراحل اولیه زندگی نوزادان است و یک تجربه …